کد خبر : 47193

در ترکیه، بازارهای پلیمری به دلیل مشکلات عرضه، خود را برای افزایش های جدید آماده می کنند

بحران دریای سرخ همه بازارها را زیر و رو کرد. با توجه به بحران مورد بحث، صنعت دریانوردی با افزایش هزینه های حمل و نقل، کمبود تجهیزات، تاخیر در عرضه و طولانی شدن زمان تحویل دست و پنجه نرم می کند. این بزرگترین اختلال در زنجیره تامین از زمان همه گیری است….

در ترکیه، بازارهای پلیمری به دلیل مشکلات عرضه، خود را برای افزایش های جدید آماده می کنند

پتروتحلیل- به نظر می رسد عمیق شدن مشکلات عرضه، بازارهای پلیمری در ترکیه را برای افزایش قیمت جدید در ماه فوریه آماده می کند. زیرا عرضه فشرده بدون توجه به وضعیت تقاضای مشتقه، دست فروشندگان را تقویت خواهد کرد. در همین حال، بحران تدارکاتی و عدم اطمینان در مورد ریسک‌های نوظهور، بازارهای کالا را در بلندمدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بحران دریای سرخ همه بازارها را زیر و رو کرد. با توجه به بحران مورد بحث، صنعت دریانوردی با افزایش هزینه های حمل و نقل، کمبود تجهیزات، تاخیر در عرضه و طولانی شدن زمان تحویل دست و پنجه نرم می کند. این بزرگترین اختلال در زنجیره تامین از زمان همه گیری است.

بحران تا کی ادامه خواهد داشت؟

‌Kuehn + Nagel سوئیس گزارش داد که بسیاری از خرده فروشان پیشرو به دنبال برنامه های حمل و نقل جایگزین هستند و 90 درصد کشتی های کانتینری که به سمت کانال سوئز می روند تغییر مسیر داده اند. آمی دانیل، مدیرعامل Windward مستقر در بریتانیا، کاهش 40 تا 50 درصدی در تمام گذرگاه های سوئز را به دلیل کمبود حمل و نقل مشاهده می کند. Kuehn + Nagel گفت: «بحران کانتینری که اکنون در حال ظهور است بر صادرات اروپا نیز تأثیر خواهد گذاشت.» وی افزود که مسیر آسیا به اروپا بیشترین تأثیر را از تاخیرها داشته است.

با نگاهی به آخرین تحولات در دستور کار، شل تمام محموله های دریای سرخ را به دنبال BP و بسیاری از غول های کشتیرانی به حالت تعلیق درآورده است. تا آنجا که با وجود عملیات آمریکا و متحدانش، حملات حوثی ها به منطقه ادامه یافت. طبق گزارش ها، این شرکت انتظار دارد در کوتاه مدت شاهد تاثیر قیمت حداقل 5 تا 10 درصدی باشد. شرکت کشتیرانی آنر لین مستقر در هنگ کنگ پیش بینی کرده است که وضعیت دریای سرخ تا شش ماه ادامه خواهد داشت. در حالی که MSC به مشتریان خود اطلاع داده است که افزایش قیمت قابل توجهی برای برخی از فعالیت های کانتینری در ایالات متحده از 12 فوریه آغاز خواهد شد، مرسک انتظار دارد که این بحران حداقل برای چند ماه ادامه یابد.

در بین همه محصولات، PP بیشترین آسیب را از این بحران گرفت

اکثر بازیگران موافق هستند که PP محصولی است که بیشتر تحت تأثیر بحران قرار گرفته است، زیرا مصرف کنندگان بیشتر نیازهای خود را از بازار واردات تامین می کنند. حجم از عربستان سعودی، بزرگترین تامین کننده هومو PP ترکیه، به دلیل تاخیر در تحویل و توقف برنامه ریزی شده در سه ماهه اول کاهش یافت. علاوه بر این، تقاضای شدید از سوی پردازنده‌ها و معامله‌گران، عرضه آماده در انبارها را تا حد زیادی کاهش داده است، اگرچه این وضعیت تا حدودی در این هفته آرام شده است.

ارسال نظر