کد خبر : 46400

پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) با منشاء ایرانی کمی افزایش یافته است؛

افت لیر خریداران را در بازار ترکیه منصرف کرد؛ قیمت‌های رقابتی تأمین‌کنندگان آمریکایی و چینی، خریداران را در موضع انتظار قرار داد

• بازیکنان به نظارت بر لیر ترکیه ادامه دهند. • اگر فروشندگان ایالات متحده حجم زیادی پلیمر به بازار ارائه دهند، ممکن است در سال 2022 هم دسترس باشد.

افت لیر خریداران را در بازار ترکیه منصرف کرد؛ قیمت‌های رقابتی تأمین‌کنندگان آمریکایی و چینی، خریداران را در موضع انتظار قرار داد

پتروتحلیل-قیمت پلی اتیلن در بازار ترکیه عمدتاً در این هفته ثابت مانده است زیرا فعالیت برای خرید تقریباً آرام شده است.

علیرغم پیشنهادهای فراوانی که در بازار شنیده شد، افت لیر ترکیه به پایین ترین رکورد جدید در برابر دلار آمریکا، خریداران را از خرید مواد از مناطق دیگر منصرف کرد.

اخیراً پیشنهادهایی با قیمت‌های رقابتی از سوی تأمین‌کنندگان آمریکایی و چینی شنیده شده است، که باعث می‌شود بسیاری از بازیگران موقعیت‌های خود را در یک موضع منتظر بمانند.

اشتهای ضعیف برای خرید از کاربران نهایی نیز تقاضا برای PE را مختل می کند. عرضه در تمام گریدها متعادل است، بدون هیچ گونه محدودیت مشخص.

با این حال تقاضا همچنان پایین است و اکثر بازیکنان به عدم قطعیت های مالی پیرامون فعالیت های خرید کنندگان اصلی اشاره می کنند.

پیشنهادات از چندین منطقه مانند چین، ازبکستان یا ایالات متحده در این هفته مورد توجه قرار گرفت، اگرچه اکثر خریداران منتظر بودند تا چشم انداز روشن تری در روزهای آینده داشته باشند.

قیمت ها عمدتا در بازار ترکیه در این هفته ثابت بوده است و تنها استثنا، پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) با منشاء ایرانی بوده که کمی افزایش یافته است.

چندین منبع پیشنهاد کردند که بازیکنان می‌توانند تا نمایشگاه پلاست اوراسیا، که در هفته اول دسامبر در استانبول برگزار می‌شود، منتظر بمانند تا خریدهای خود را از سر بگیرند.

عرضه در سطوح مناسبی مشاهده می شود، اگرچه تاخیر در حمل و نقل همچنان باعث ایجاد برخی مشکلات می شود. این هفته، در مورد مشکلات بالقوه و محدودیت در گرید پلی اتیلن با چگالی کم خطی (LLDPE) در دسامبر صحبت شد.

به این ترتیب قیمت پلی اتیلن سبک ایران در محدوده ۱۷۲۰ تا ۱۸۲۰ دلار در هر تن CPT در بازار ترکیه گزارش شده است. پلی اتیلن سبک خاورمیانه و آمریکا هم به ترتیب ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ و ۱۷۲۰ تا ۱۷۷۰ دلار در هر تن CFR اعلام شده است. پلی اتیلن سبک خطی ایران هم ۱۶۰۰ تا ۱۶۳۰ دلار در هر تن CPT بوده است. پلی اتیلن سبک خطی خاورمیانه و آمریکا هم‌۱۵۷۰ تا ۱۶۰۰ و ۱۵۶۰ تا ۱۶۰۰ دلار در هر تن CFR اعلام شده است.

پلی اتیلن سنگین فیلم ایران هم در بازار ترکیه ۱۴۲۰ تا ۱۵۰۰ دلار در هر تن CPT گزارش شده است. پلی اتیلن سنگین بادی ایران هم در محدوده ۱۳۹۰ تا ۱۴۳۰ دلار در هر تن CPT قیمت گذاری شده است.

 

ارسال نظر