کد خبر : 47221

نرخ پایین تولید نمی تواند نگرانی های مازاد عرضه را در بازار پلی اتیلن چین برطرف کند

نرخ پایین تولید نمی تواند نگرانی های مازاد عرضه را در بازار پلی اتیلن چین برطرف کند

پتروتحلیل-فعالان پلی اتیلن در چین هفته گذشته گزارش دادند که عرضه کلی علیرغم نرخ پایین تولید به طور قابل توجهی در میان فصل چرخش در حال انجام، از تقاضا پیشی گرفته است. احساسات خرید شکننده پیرامون بازار به دلیل نوسانات شدید در معاملات آتی نفت خام، همراه با کاهش هفتگی قیمت‌های اتیلن نقدی، تضعیف شد. در همین حال، تقاضا از بخش کشاورزی با نزدیک شدن به پایان فصل اوج کاهش یافت.

سرعت فعالیت حذف ذخایر نسبت به هفته های گذشته کاهش یافته است

علیرغم پیشنهادهای واردات کمتر از ایالات متحده و خاورمیانه، و همچنین کاهش قابل توجه نرخ تولید داخلی به دلیل مجموعه ای از تعطیلی ها، طبق گزارش ها، عرضه پلی اتیلن در چین فراوان باقی مانده است.

برخی از بازیکنان توضیح دادند: «در حالی که کارهای تعمیر و نگهداری فشار عرضه را تا حدی کاهش داده است، سطح موجودی آنقدر بالاست که نمی‌تواند توسط سطوح تقاضای فعلی جذب شود. خریداران یا در برابر پیشنهادات بالا مقاومت می کنند یا فقط خریدهای ضروری را با کمترین قیمتی که می توانند به دست آورند، انجام می دهند.

تا 19 آوریل، سطح ترکیبی پلی الفین دو تولید کننده بزرگ چینی به 805000 تن رسید که نسبت به هفته قبل 30000 تن کاهش نشان می دهد. علیرغم این کاهش، موجودی انبارها بالا باقی ماندند، به خصوص با در نظر گرفتن فصل چرخش در حال انجام.

یک تاجر PE خاطرنشان کرد: «سرعت فعالیت‌های کاهش ذخایر نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است، زیرا تقاضا در رکود باقی مانده است.

نوسانات بالادستی بر احتیاط خریداران می افزاید

بین 4 تا 17 آوریل، معاملات آتی نفت برنت عمدتاً در محدوده 89 تا 91 دلار در هر بشکه معامله شد که بالاترین سطح از اواسط اکتبر 2023 را نشان می‌دهد. با این حال، روز چهارشنبه، 3 درصد کاهش داشت و قیمت آتی برنت را به 86 دلار کاهش داد. 87/bbl، زیرا نگرانی ها در مورد تقاضا دوباره ظاهر شد. در میان تشدید و کاهش تنش ها در خاورمیانه، قیمت آتی برنت در ابتدا بیش از 4 درصد در روز جمعه افزایش یافت و دوباره از مرز 90 دلار گذشت. با این حال، سودها در اواخر روز کاهش یافت و قیمت ها را به 87 دلار در هر بشکه بازگرداند.

چنین نوسانات شدید در معاملات آتی نفت، همراه با کاهش هفتگی 20 دلاری در هر تن قیمت اتیلن بر اساس CFR چین، منجر به تزلزل حمایت طولانی مدت از سمت هزینه شد. در نتیجه، اکثر فروشندگان پلی‌اتیلن نسبت به هفته‌های گذشته نسبت به پیشنهادات خود قاطع‌تر بودند، که نشان‌دهنده احتیاط شدید خریداران است.

ارسال نظر