کد خبر : 47218

در ترکیه، کاهش قیمت ها باعث کاهش PP و PE وارداتی قبل از عید فطر شد

تقاضای ضعیف در بخش‌های مشتقات، همراه با رضایت از تعطیلات، بر زنجیره مواد خام بالا و عرضه آماده محدود تأثیر گذاشته است...

در ترکیه، کاهش قیمت ها باعث کاهش PP و PE وارداتی قبل از عید فطر شد

پتروتحلیل- قیمت پلی الفین در این هفته روند کاهشی داشته است زیرا تامین کنندگان بیشتری پیشنهادات جدید آوریل را اعلام کردند و پیشنهادات کمتری از مشتریان عادی دریافت کردند. معاملات PP رافیا خاستگاه خاورمیانه به پایین‌ترین حد خود رسید، در حالی که فیلم‌های LLDPE و HDPE به دلیل تقاضای محدود قبل از تعطیلات 9 روزه با کاهش روبرو شدند. افزایش قیمت نفت تأثیر چندانی بر معاملات نداشت زیرا نگرانی های تقاضا مطرح شد.

اهداف قیمتی باثبات علیرغم هزینه های حمایتی کارساز نبودند

در پایان هفته گذشته، برخی از عرضه‌کنندگان عادی اعلام کردند که به دلیل هزینه‌های بالا، بازار را با ثبات قیمت‌ها آزمایش خواهند کرد. با این حال، افزایش مقاومت مصرف کننده و کاهش هزینه های حمل و نقل، فروشندگان را مجبور به عقب نشینی از اهداف قبلی خود کرد و چندین تراکنش با کاهش ماهانه گزارش شد.

قیمت هومو پلی پروپیلن به پایین ترین حد خود در سه ماه اخیر رسیده است

در واقع، کاهش اهداف خرید، قیمت PP رافیا منشاء خاورمیانه را به 1100 دلار در هر تن در حد پایین، مشروط به 6.5 درصد CIF رساند، در حالی که فایبر PP تحت همین شرایط به 1150 دلار در هر تن کاهش یافت. با این حال، زمان‌های طولانی تحویل از منطقه، خریدها را بر اساس نیاز حفظ کرد. مشکلات جاری نقدینگی پس از انتخابات محلی روز یکشنبه نیز فشارها را تقویت کرد.

بر اساس داده ها قیمت رافیا PP عربستان سعودی به پایین ترین سطح خود از نیمه اول ژانویه کاهش یافته است. تقاضای ضعیف در بخش‌های مشتقات، همراه با رضایت از تعطیلات، بر زنجیره مواد خام بالا و عرضه آماده محدود تأثیر گذاشته است.

ارسال نظر