کد خبر : 46357

تقاضای ضعیف در اروپا می تواند باعث جذب صادرات ترکیه شود؛

محدودیت عرضه به دلیل محدودیت های حمل و نقل جهانی/ افزایش قیمت ها در آسیا توجه فروشندگان را از ترکیه دورتر می کند

محدودیت عرضه به دلیل محدودیت های حمل و نقل جهانی/ افزایش قیمت ها در آسیا توجه فروشندگان را از ترکیه دورتر می کند

پتروتحلیل-قیمت پلی اتیلن در بازار ترکیه این هفته ثابت است، اما پیشنهادات بیشتری به بازار ارائه شده است. خریداران در حال حاضر در برابر بالاترین قیمت پیشنهادی مقاومت می کنند، اما جایگزین کمی در دسترس است.

سطح عرضه هنوز به دلیل محدودیت های حمل و نقل جهانی بسیار محدود است و افزایش قیمت ها در آسیا توجه فروشندگان را از ترکیه دورتر می کند.

پیشنهادات ایالات متحده به طور فزاینده ای در بازار موجود است، اگرچه عدم قطعیت در مورد زمان تحویل وجود دارد. قیمتها بیشتر با حجم خاورمیانه مطابقت داشته است.

انتظار می رود مشکلات حمل و نقل تا سال 2022 ادامه داشته باشد. هزینه های بالادستی و هزینه های حمل و نقل ممکن است از فشار صعودی در ماه نوامبر پشتیبانی کند تقاضا ممکن است در واکنش به افزایش قیمت افزایش یابد.

خطوط کشتیرانی علاوه بر ارائه فرصت های آربیتراژ ، به طور منظم تر از ترکیه به آسیا راه اندازی می شوند، به این معنی که در صورت فروش به آسیا، شانس کمتری برای اضافه کردن بنزین به بنادر وجود دارد.

این می تواند فشار بیشتری بر قیمت ها وارد کند، در حالی که افزایش هزینه های بالادستی و پیشنهادات محدود احتمالاً فشار صعودی فعلی را تا ماه نوامبر حفظ می کند.

مواد آماده محدود هستند اما برای اکثر خریداران اولویت دارند. فروشندگان زمان حمل و نقل را به عقب تغییر می دهند ، در حالی که برخی از آنها در حال حاضر حمل و نقل دسامبر را در آخرین پیشنهادات ارائه می دهند ، اگر نه تنها با ارائه شرایط FOB از این مسئله اجتناب کنید.

با این حال قیمت پلی اتیلن سبک ایران در حدود ۱۷۲۰ تا ۱۷۵۰ دلار در هر تن CPT قرار دارد. پلی اتیلن سنگین ایران هم در محدوده ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۰ دلار در هر تن و پلی اتیلن سبک خطی هم ۱۵۰۰ تا ۱۵۵۰ دلار در هر تن CPT قرار دارد.پلی اتیلن سنگین فیلم هو در کانال ۱۳۶۰ تا ۱۴۳۰ دلار در هر تن در بازار ترکیه به صورت CPT پیشنهاد شده است.

در همین حال قیمت پلی پروپیلن در بازار ترکیه هفته به هفته افزایش می یابد.

دسترسی محدود همچنان محرک اصلی است، به ویژه برای فایبر، که با کاهش تقاضای پایین دست مواجه شده است.

خرید ضعیف در بازارهای صادراتی، مانند ایالات متحده، برای فرش و قالی باعث شده است که مبدل ها تولید خود را کاهش دهند.

خریداران در برابر گران ترین پیشنهادات مقاومت کرده اند، با این حال ، بازارهای آتی در آسیا فشار بیشتری را اعمال می کنند. فروشندگان ترجیح می دهند به آسیا بفروشند، هم برای فرصتهای آربیتراژ و هم برای دسترسی آسانتر به کانتینر و فضای کشتی.

این در حالی است که افزایش در چین می تواند صادرات خاورمیانه را به خود جلب کند، هزینه های بالادستی به حفظ فشارهای رو به بالا کمک می کند، تقاضای ضعیف در اروپا می تواند باعث جذب صادرات ترکیه شود.

در همین حال قیمت پلی پروپیلن رافیای ایران در هفته جاری با ۴۰ دلار افزایش به رقم ۱۷۴۰ تا ۱۷۷۰ دلار در هر تن CPT در بازار ترکیه رسید. پلی پروپیلن رافیای خاورمیانه هم ۳۰ دلار رشد کرد و به رقم ۱۷۳۰ تا ۱۷۸۰ دلار در هر تن CFR در بازار ترکیه رسید.

همچنین فایبر ایران با ۳۰ دلار افزایش به رقم ۱۷۸۰ تا۱۸۲۰ دلار در هر تن CPT در بازار ترکیه رسید. فایبر خاورمیانه هم ۲۰ دلار گران تر شد و به رقم ۱۷۷۰ تا ۱۸۴۰ دلار در هر تن CFR در بازار ترکیه رسید.

 

ارسال نظر