کد خبر : 46881

قیمت بیشتر گریدهای پلی اتیلن در ایالات متحده کاهش می یابد/آیا قیمت پلی اتیلن به پایین ترین سطح خود رسیده است؟

داو کمیکال، نرخ تولید جهانی پلی اتیلن خود را 15 درصد کاهش می دهد… مشتریان ترکیه پیشنهادهایی به مبلغ 1200-1220 دلار CIF ترکیه برای فیلم LDPE دریافت کردند…

قیمت بیشتر گریدهای پلی اتیلن در ایالات متحده کاهش می یابد/آیا قیمت پلی اتیلن به پایین ترین سطح خود رسیده است؟

پتروتحلیل-تقاضا در بازار داخلی این هفته در حد متوسط ​​باقی مانده است و در این هفته بازار داخلی متعادل است.در خارج از کشور مشتریان آمریکای لاتین بیشترین علاقه را به مواد ایالات متحده نشان می دهند. اگرچه هر هفته که می‌گذرد قیمت‌های این کالا جذاب‌تر می‌شود، بازیکنان برای خرید مردد هستند، بیشتر به دلیل تداوم مسائل لجستیکی که منجر به تاخیر قابل توجهی در ارسال می‌شود.

بازیکنان گزارش داده اند که این هفته کمبود واگن های ریلی خالی در بازار وجود داشته است. برخی از مشتریان که مطمئن هستند قیمت این کالا هنوز به پایین ترین سطح خود نرسیده است، تا ارزان شدن آن از خرید خودداری کرده اند.

به دلیل موجودی بالای بازیگران بازار، عرضه کافی بوده است. داو کمیکال در 24 آگوست اعلام کرد که به طور موقت نرخ تولید جهانی پلی اتیلن خود را تا 15 درصد کاهش می دهد. نماینده داو اعلام کرد: با توجه به ادامه محدودیت‌های لجستیک جهانی، از جمله تراکم بندر و ریل در سواحل خلیج‌فارس ایالات متحده و شرایط پویا در اروپا، داو در حال کاهش نرخ‌های عملیاتی در سراسر دارایی‌های پلی اتیلن خود است که در نتیجه به طور موقت 15 درصد از ظرفیت جهانی پلی اتیلن را کاهش می‌دهد. در نامه به مشتریان گفته شده است. مدت این اقدامات با عادی شدن پویایی بازار در اروپا و فشار بر لجستیک محدود تعیین می شود. این شرکت انتظار دارد که این اقدامات به تعادل موجودی های بالا در انبارها و بنادر کلیدی در سراسر جهان و انعطاف پذیری لجستیکی آن، به ویژه در ساحل گلف ایالات متحده قبل از فعال ترین بخش فصل طوفان سالانه در ایالات متحده کمک کند. به گفته بازیگران بازار، Formosa و ExxonMobil از این روند پیروی کرده و با نرخ های کاهش یافته نیز کار می کنند. این اطلاعات توسط تولیدکنندگان تایید نشده است و مشخص نیست که آنها در حال حاضر در چه ظرفیت هایی فعالیت می کنند. بیشتر گریدهای پلی اتیلن صادراتی بار دیگر در این هفته به دلیل تلاش تامین کنندگان برای افزایش فعالیت خرید که به دلیل مشکلات حمل و نقل و فروش کالا در انبار افت کرده است، کاهش یافته است. HDPE تزریقی با قیمت 1040-1060 دلار در هر تن FAS هیوستون در دسترس بوده است، بدون تغییر نسبت به هفته قبل. ارزش تزریقی هفته ای 25 دلار در هر تن کاهش یافته و به 990-1010 دلار در هر تن FAS هیوستون رسیده است. فیلم HDPE با قیمت 1040-1060 دلار در هر تن FAS هیوستون عرضه شده است که 20 دلار کمتر از هفته قبل است. فیلم LDPE برای خرید با قیمت 1100-1120 دلار در هر تن FAS هیوستون مانند یک هفته پیش در دسترس است. C4-LLDPE با قیمت 1040 تا 1060 دلار در هر تن FAS هیوستون عرضه شده است که 40 دلار در هفته کاهش یافته است. مشتریان ترکیه پیشنهادهایی به مبلغ 1200-1220 دلار CIF ترکیه برای فیلم LDPE و 1050-1070/t CIF ترکیه برای C4-LLDPE دریافت کرده اند. فیلم HDPE برای خرید با قیمت 1050-1070/CIF ترکیه در دسترس است.

قیمت این کالا در آینده نزدیک، هرچند با سرعت بسیار کمتری، کاهش خواهد یافت. برخی از بازیگران بازار مطمئن هستند که قیمت پلی اتیلن هنوز به پایین ترین سطح خود نرسیده است اما به آن نزدیک شده است. این پلیمر ممکن است هفته آینده 20 دلار در تلاش تامین کنندگان برای فروش سهام و بهبود فعالیت خرید از دست بدهد. تقاضا با تداوم مسائل لجستیکی سرکوب خواهد شد. عرضه کافی خواهد بود.

ارسال نظر