کد خبر : 46368

پتانسیل برای واردات بیشتر از ایالات متحده در حال بررسی است؛

تمرکز بازیکنان بر پیامدهای اقتصادی کاهش ارزش نرخ لیر در بازار ترکیه/فروشندگان ایرانی استراتژی ارائه سطوح قیمت بالا را حفظ می کنند، اما نتوانسته اند تجارت خود را تضمین کنند

• خریداران بیشتر منتظر پیشنهادات نوامبر هستند. • مشکلات تامین بعید است در ماه های آینده کاهش یابد. • فروشندگان اروپایی ممکن است برای ارائه پیشنهادات به ترکیه جذب شوند.

تمرکز بازیکنان بر پیامدهای اقتصادی کاهش ارزش نرخ لیر در بازار ترکیه/فروشندگان ایرانی استراتژی ارائه سطوح قیمت بالا را حفظ می کنند، اما نتوانسته اند تجارت خود را تضمین کنند

پتروتحلیل-قیمت پلی اتیلن (PE) در بازار ترکیه در این هفته ثابت است. پیشنهادات بالاتری برای همه محصولات موجود بود، اما خریداران در برابر قیمت‌های بالاتر مقاومت می‌کنند و تجارت کمی تکمیل شده است.

خریداران اکنون مایلند منتظر پیشنهادات نوامبر باشند، اگرچه بعید است که فشار صعودی در ماه آینده کاهش یابد. انتظار می رود مشکلات در کشتیرانی جهانی ادامه یابد، قیمت ها در آسیا افزایش یابد و هزینه های بالادستی افزایش یابد.

لیر ترکیه در این هفته پس از کاهش بیش از حد انتظار نرخ بهره توسط بانک مرکزی ترکیه که سرمایه گذاران را برای فروش ارز هجوم آوردند، در برابر دلار آمریکا کاهش یافت.

همانند نمونه‌های قبلی این استراتژی اقتصادی غیرمعمول، بازیگران پلیمری احتمالاً رویکرد خرید محتاطانه‌ای را در عواقب جدیدترین رکود ارز اعمال می‌کنند.

پیشنهادات ایالات متحده به بازگشت خود به بازار ادامه می‌دهد، اگرچه قیمت‌ها در حال حاضر با حجم بالاتری از مبدا خاورمیانه برابری می‌کنند.

فروشندگان ایرانی استراتژی ارائه سطوح قیمت بالا را حفظ می کنند، اما برخی از آنها در هفته آینده مناقصه هایی را ارائه می دهند، زیرا نتوانسته اند تجارت خود را در آخرین افزایش ها تضمین کنند.

افزایش قیمت ها در آسیا فشار بیشتری بر سطح قیمت ترکیه وارد می کند، این ممکن است در ماه آینده خود را نشان دهد. علاوه بر فرصت های آربیتراژ، حمل و نقل به چین راحت تر از حمل و نقل به ترکیه است. خطوط کشتیرانی دارایی های محدود در مسیرهای فرکانس بالاتر را در اولویت قرار می دهند.

با این حال قیمت پلی اتیلن سبک و سنگین ایران در هفته جاری و در بازار ترکیه در کانال ۱۷۲۰ تا ۱۷۵۰ و ۱۳۸۰ تا ۱۴۲۰ دلار در هر تن CPT ترکیه باقی ماند. اما قیمت پلی اتیلن سبک خطی ایران ۴۰ دلار افزایش یافت و کانال ۱۵۴۰ تا ۱۵۶۰ دلاری صعود کرد. پلی اتیلن سنگین فیلم و بادی هم به ترتیب در کانال ۱۳۶۰ تا ۱۴۳۰ و ۱۳۸۰ تا ۱۴۲۰ دلار در هر تن CPT گزارش شده است.

در همین حال پلی پروپیلن در بازار ترکیه در این هفته روند صعودی خود را حفظ کرد و پیشنهادات بالاتر همچنان در بازار موجود است.

شکاف بین رافیا و فایبر یک بار دیگر کاهش یافته است، زیرا قیمت رافیا افزایش یافته است، اما سطوح بالای فایبر بدون تغییر باقی مانده است. تقاضای فایبر به دلیل علاقه خرید محدود از بازارهای عمده صادراتی مانند اروپا و ایالات متحده کاهش یافته است.

با این حال قیمت فایبر ایرانی با ۳۰ دلار افزایش به ۱۷۷۰ تا ۱۸۰۰ دلار در هر تن CPT در بازار ترکیه رسید. فایبر ایرانی هم ۲۰ دلار گران شد و به ۱۸۰۰ تا ۱۸۲۰ دلار در هر تن CPT رسید.

 

ارسال نظر