کد خبر : 40213

مطالعات KPC کویت برای راه اندازی واحد فروش

اگر این شرکت تاسیس شود، قراردادهای خود را در بازارهای بورس بین المللی انجام نمی دهد

مطالعات KPC کویت برای راه اندازی واحد فروش

پتروتحلیل-شرکت دولتی نفت KPC کویت درحال انجام مطالعاتی جهت تاسیس یک شرکت تجاری برای انجام معاملات فرآورده های نفتی است.

عماد العبد الکریم مدیرعامل اداره عملیات بازاریابی جهانی در KPC گفت : اگر این شرکت تاسیس شود، قراردادهای خود را در بازارهای بورس بین المللی انجام نمی دهد بلکه تمرکز آن بر روی حداکثر سازی ارزش افزوده تولید هیدروکربور و بالا بردن میزان انعطاف پذیری این شرکت نسبت به دیگر رقبای آن خواهد بود. این مطالعه پیرو تلاشهای دیگر شرکت های دولتی در منطقه است که در پی افزایش ارزش منابع نفتی خود هستند.

تداوم قیمت های پایین نفت که از سال ۲۰۱۴ سیر نزولی آن شروع شد، حتی شرکت های ملی نفت منطقه با هزینه های تولید نسبتاً پایین را وادار ساخته است تا به منظور کاهش هزینه ها و توسعه جریان درآمدهای جایگزین به دنبال یافتن راه حل جهت مقابله با این معضل باشند. در اوایل ماه جاری، شرکت Adnoc اعلام کرد قصد دارد یک بخش تجارت نفت خام و فرآورده های نفتی به صورت انفرادی و یا با مشارکت طرف ثالث مانند شرکت های نفتی یا معامله گران ایجاد کند.

رئیس شرکت نفت دولتی بازاریابی عراق در ماه مه اعلام کرد : یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت دولتی لوک اویل روسیه ممکن است مسیر توسعه بازوی تجاری این شرکت را هموار کند. در حال حاضر تنها عربستان و عمان دارای بازوهای تجاری کاملاً دولتی می باشند. در ماه ژوئن، شرکت OTI بازوی تجاری شرکت دولتی Orpic عمان ۴۰ درصد از سهام شرکت بازاریابی Hass Petroleum را خریداری کرد که در شرق آفریقا به منظور گسترش فعالیت منطقه ای خود حضو ر دارد.

 

ارسال نظر