کد خبر : 39997

افزایش قیمت نفت خام عربستان به مقصد آسیا در ماه ژوئیه

پتروتحلیل- شرکت نفت دولتی عربستان سعودی (آرامکو) فرمول قیمت های رسمی فروش برای ماه ژوئیه را منتشر کرد که نشان دهنده افزیش ۹۵-۳۵ سنتی قیمت نفت خام های این کشور به مقصد آسیا- اقیانوسیه است.

این شرکت همچنین قیمت های خود برای مقاصد اروپا و آمریکا در این ماه را نیز منتشر نموده است. آرامکو بعد از تصمیم خود در اوایل سال جاری میلادی مبنی بر کناره گیری از Ice Bwave در قیمت گذاری، فرمول قیمت نفت خامهای خود به مقصد شمال غرب اروپا و مدیترانه در ماه ژوئیه را بر مبنای Ice Brent تعیین کرد. به دنبال کاهش قیمت های دوبی برای تحویل فوری در ماه گذشته در مقایسه با قیمت های قراردادی، انتظار می رفت این شرکت فرمول قیمت های رسمی برای ماه ژوئیه به مقصد آسیا و اقیانوسیه را افزایش دهد.

در ماه گذشته، میانگین تخفیف نفت خام دوبی در ماه پیش رو نسبت به قرارداد ماه سوم، ۳۰ سنت به ازاء هر بشکه کاهش یافته بود، این در حالیست که این میزان تخفیف در ماه آوریل ۷۰ سنت به ازاء هر بشکه بوده که نشان دهنده تقاضای قویتر برای این نفت خام می باشد. فاصله قیمتی ماه پیش رو نسبت به ماه سوم یکی از عواملی است که آرامکو در زمان تعیین فرمول قیمت های رسمی فروش به آن توجه داشته است. این شرکت همچنین فرمول قیمت های خود به مقصد آمریکا و شمال غرب اروپا رابه ترتیب ۵۰-۱۰ و ۷۰-۲۰ سنت افزایش داد.

این شرکت فرمول قیمتی خود برای نفت خام فوق سبک عرب جهت صادرات به بازار مدیترانه را ۴۰ سنت کاهش داد و تغییری در قیمت نفت خامهای سبک و متوسط خود اعمال ننمود ولی افزایش ۳۰ سنتی به ازاء هر بشکه را برای نفت خام سنگین عرب در نظر گرفت . این در حالیست که معامله گران انتظار عدم تغییر در فرمول قیمتی نفت خام این شرکت به مقصد مدیترانه را داشتند.

ارسال نظر