کد خبر : 39974

فروش دومین محموله نفت خام سبک بصره از طریق بورس دبی

پتروتحلیل- Somo شرکت بازاریابی دولتی نفت عراق روز گذشته یک محموله نفت خام سبک بصره جهت بارگیری در ماه ژوئیه را از طریق بورس دبی (DME) به مزایده گذاشت.

به گفته معامله گران نفتی، یک محموله دو میلیون بشکه ای نفت خام متوسط ترش که قرار است طی دوره ۲۶-۲۱ ژوئیه بارگیری شود، با حق مرغوبیت ۳۷ سنت در هر بشکه نسبت به فرمول رسمی قیمت ماه ژوئیه Somo به فروش رفته است. هر چند خریداران این محموله هنوز ناشناخته اند. DME تقریبا حدود ۵۰ درخواست از ۱۵ شرکت برای این محموله نفتی دریافت کرده است.

این مزایده محدود به آن دسته از خریداران و مشتریان نفتی Somo می شود که حداقل دارای یک پالایشگاه در آسیا هستند و دیگر اینکه یک قیمتی را رزرو کرده باشند یا حداقل پیشنهاد یک سنت در هر بشکه حق مرغوبیت نسبت به قیمت رسمی ماه ژوئیه ارائه داده باشند. Somo اعلام داشته به فروش محموله های نفت خام بصره از طریق DME ادامه می دهد.

پیشتر، فروش محموله های نفت خام بصره بصورت تک محموله از سوی Somo غیر عادی به نظر می رسید. شایان ذکر است Somo نخستین بار در ماه گذشته یک محموله نفت خام سبک بصره را از طریق DME به فروش رساند. یک محموله ۲ میلیون بشکه ای نفت خام بصره نیز جهت بارگیری در روز ۲۶ ژوئن به شرکت دولتی Sinochem چین با حق مرغوبیت ۳۱ سنت در هر بشکه نسبت به قیمت رسمی شرکت Somo برای ماه ژوئن به مقصد آسیا - اقیانوسیه به فروش رفته است.

ارسال نظر