کد خبر : 31967

پلی اتیلن ترفتالات زیر سایه سقوط نفت

پلی اتیلن ترفتالات زیر سایه سقوط نفت

پتروتحلیل- قیمت های پلی اتیلن ترفتالات در چین در هفته گذشته به پایین تر از ۸۰۰ دلار در هر تن رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت های پلی اتیلن ترفتالات صادراتی در چین هفته گذشته را با کاهش قیمت آغاز کرد و طبق داده های شاخص قیمت ChemObris برای اولین بار از دسامبر ۲۰۰۸ به پایین تر از مرز ۸۰۰ دلار در هر تن (FOB) رسید. داده ها نشان می دهد که قیمت های پلی اتیلن ترفتالات چین به صورت (FOB) به طور ثابتی از ماه مه ۲۰۱۵ کاهش یافته است.

در همین حال یکی از تولیدکنندگان داخلی گزارش داده است که آنها در ابتدای هفته و به سبب پایین آمدن تقاضا و همچنین سقوط قیمت نفت، قیمت های پلی اتیلن صادراتی خود را کاهش داده و به رقم ۷۹۰ دلار در هر تن رسانده اند.

این تولیدکننده اظهار داشته است: «خریداران، خریدهای خود را لغو کرده اند زیرا به سبب کاهش قیمت ها در بازارهای صنایع بالادستی آن ها نسبت به انجام خرید های جدید احساس اطمینان نمی کنند. ما معتقدیم میزان تقاضای پلی اتیلن ترفتالات تنها زمانی افزایش خواهد یافت که قیمت های نفت خام به ثبات برسند.»

یکی از تاجران مستقر در شانگهای بیان داشته است: «با توجه به ادامه کاهش قیمت های صنایع بالادستی، تقاضا کاملا پایین باقی خواهد ماند. در حال حاضر ما قصد انبار محصولات اضافی نداریم.»

در چین محدوده کلی قیمت های پلی اتیلن ترفتالات صادراتی بین ۷۸۰ تا ۸۰۰ دلار در هر تن به صورت (FOB) در هفته گذشته گزارش شده است.

ارسال نظر