کد خبر : 31265

فشار نفت بر پلی استایرن

پتروتحلیل- افزایش قیمت استایرن با کمبود تقاضا خنثی شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در چین، جو ضعیف در بازار پلی استایرن برای یک هفته دیگر ادامه داشت زیرا کمبود تقاضا افزایش قیمت های استایرن در بازار نقدی را خنثی کرد. در چین (CFR) و هنگ کنگ (FCA) قیمت های پلی استایرن معمولی در رقم ۱۰۸۰ دلار در هر تن ثابت ماند اما قیمت های پلی استایرن مقاوم با ۱۵ دلار افزایش به ۱۱۳۰ تا ۱۲۲۰ دلار در هر تن رسید.

در همین حال یکی از تولیدکنندگان اظهار داشته است: «خریداران هنوز به مقدار نیازشان و در حجم کم خرید می کنند. این مسئله به سبب پایین بودن قیمت های نفت خام است. اگرچه قیمت های استایرن اخیراً مجددا روند صعودی پیدا کرده، با توجه به آنکه تقاضا پایین است و در این روزها برای فروش محصولاتمان احساس فشار می کنیم، قیمت های پیشنهادی خود را ثابت نگه داشته یا کاهش دادیم. ما در هفته های گذشته از ۸۰ درصد ظرفیت تولید کارخانه خود استفاده کرده ایم.»

در این میان در بازار داخلی چین قیمت ها نسبت به دو هفته گذشته در حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ یوآن (۳۱ تا ۶۳ دلار) برای پلی استایرن مقاوم و معمولی کاهش یافته است. کارگزار یکی از تولیدکنندگان تایوانی گفته است: «تقاضا به سبب کاهش قیمت های نفت خام در وضعیت خوبی قرار ندارد. علیرغم افزایش قیمت استایرن اکثر تولیدکنندگان قادر نیستند قیمت های پیشنهادی خودشان را افزایش دهند زیرا با فشار برای فروش محصولاتشان مواجهند. خریداران از خرید سر باز می زنند و تاجران در حال حاضر در تلاش برای کاهش محصولاتشان هستند و ترجیح می دهند انبارهایشان را بیش از نیاز پر کنند. عرضه کنندگان ما در حال حاضر قیمت های پیشنهادی خود در بازار داخلی و وارداتی را ثابت نگه داشته اند. ما دید مثبتی نسبت به دورنمای این بازار نداریم.» احتمال نمی رود که قیمت های بازار پلی استایرن در هفته های آتی تغییرات چشمگیری داشته باشند زیرا خریداران از خرید امتناع می کنند و در پایان این هفته قیمت های استایرن وارداتی از کره جنوبی (FOB) در بازار نقدی کمی کاهش پیدا کردند، اگرچه در محاسبه هفتگی رشد داشته اند. معامله کنندگان هنوز نسبت به دورنمای این بازار دید مثبتی ندارند.

ارسال نظر