کد خبر : 30747

آرامش بازار ظروف یک بار مصرف در چین

آرامش بازار ظروف یک بار مصرف در چین

پتروتحلیل- طبق گزارشات در چین به سبب پایین بودن تقاضا و علیرغم افزایش قیمت های مواد خام و با توجه به اینکه همانطور که در تحلیل هفته گذشته پیش بینی شده بود خریداران موضع انتظار و عدم خرید را اتخاذ کرده بودند، قیمت ها در بازار پلی استایرن ثابت و رو به کاهش بودند.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت های پیشنهادی پلی استایرن وارداتی از منابع مشمول و غیر مشمول عوارض گمرکی به چین به صورت CFR و هنگ کنگ با سیستم FCA بدون تغییر در بازۀ پایینی محدودۀ قیمتی و با کاهش ۵ تا ۲۵ دلاری در بازۀ بالایی نسبت به هفته گذشته برای پلی استایرن معمولی ۱۰۹۵ تا ۱۱۱۵ و برای پلی استایرن مقاوم ۱۱۷۰ تا ۱۲۱۵ دلار در هر تن گزارش شده اند.

یکی از تولیدکنندگان تایوانی می گوید: «تقاضا پایین است. اگرچه قیمت های پلی استایرن در بازار نقدی بالا هستند، در این هفته رقم پیشنهادها تغییر چشمگیری نکرده است. این روزها فشار برای فروش محصولات را بیشتر احساس می کنیم و پیش بینی می کنیم امسال تنها شاهد افزایش قیمت نسبتا کمی باشیم. یکی از معامله کنندگان همچنین می گوید علیرغم بالا بودن قیمت های استایرن در بازار نقدی، قیمت پلی استایرن همچنان روند ثابتی دارد و اضافه کرد که این بازار هنوز آرام است.

او همچنین می گوید قیمت های پیشنهادی فروشندگان غالباً بالا هستند اما به سبب دورنمای نامشخص این بازار که در عدم ثبات در قیمت نفت خام ریشه دارد، خریداران علاقه ای برای خرید بیش از نیازشان از خود نشان نداده اند. معامله کنندۀ دیگری می گوید: «خریداران به اندازۀ نیازشان خرید می کنند. ما تنها زمانی انبارمان را پر می کنیم که از مشتری هایمان سفارش بگیریم. پایین آمدن ارزش یوآن نیز خریداران را به حاشیه رانده زیرا آن ها باید پرداخت هایشان را به دلار انجام دهند. ما به دنبال موقعیت هایی در کشورهای آسیای جنوبی شرقی مثل ویتنام و مالزی هستیم.»

معامله کنندگان پیش بینی می کنند در کوتاه مدت تغییر چشمگیری در قیمت پلی استایرن دیده نشود در حالیکه محمتل است تقاضا همچنان قیمت ها را در این بازار کاهش دهد. خریداران به منظور معین کردن موضعشان در این بازار به دقت بازارهای انرژی و صنایع بالادستی را کنترل می کنند.

ارسال نظر