کد خبر : 9684

افت شاخص بورس و عقب نشینی قیمتها

boors_down_1
پتروتحلیل- شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز با عقب نشینی شاخص مواجه شد که به کاهش ۶۷۸واحدی شاخص کل منجر شد.
بازار امروز در ادامه عرضه های سنگین روز یکشنبه با افت نمادها عمده همراه شد. به دنبال توافق ژنو و رویکرد مثبت به روند مذاکرات و توافق هسته ای شاخص بورس رشد پیوسته ای را به نمایش گذاشت که از روز گذشته با عرضه های سنگین این روند متوقف شد.
از دیدگاه سرمایه گذاران رسیدن قیمت ها به سقفهای تاریخی تازه موجب افزایش عرضه ها و افت موقت بازار شده است هر چند که حضور نقدینگی فعال در بازار موجب امیدواری برای بازدگشت بازار شده است.
در همین حال امروز رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در یک نشست خبری اظهار کرد: درپی تفاهم های انجام شده با وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به زودی صندوق پروژه با هدف تامین مالی طرح های در حال احداث پتروشیمی تشکیل خواهد شد.
علی صالح آبادی در مورد نحوه پذیرش شرکت ها در این صندوق گفت: ساز و کارهای لازم با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال نهایی شدن است و به زودی شرایط عضویت اعلام می شود اما تفاهم شده که آنها پروژه ها را وارد صندوق کرده و مراحل پذیرش طبق ضوابط انجام خواهد شد.
رئیس سازمان بورس در مورد آخرین وضعیت هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: در جلسه مشترک با شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هلدینگ خلیج فارس و شورای رقابت مقرر شد تا پتروشیمی های فجر و مبین در هلدینگ خلیج فارس باقی بمانند اما سهام این دو شرکت در اختیار مصرف کنندگانی که عضو هلدینگ نیستند قرار گیرد.
وی تصریح کرد: این دو مجتمع پتروشیمی که تامین کننده یوتیلیتی هستند به علت شکایت یکی از مجموعه ها به شورای رقابت و به دلیلی پذیرش آنها در هلدینگ اعتراض خود را پیگیری کردند و در نهایت تصمیم گرفته شد برای حفظ حقوق تمام مصرف کنندگان، سهام این دو شرکت میان ذینفعان توزیع شود.در همین حال دیروز مدیرعامل پتروشیمی فجر تغییر کرد.
امروز با حکم سرپرست شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مهندس علیرضا شمیم به سمت مدیرعامل پتروشیمی فجر منصوب شد. به گزارش روابط عمومی پتروشیمی فجر، مهندس شمیم پیش از این رئیس مجتمع پتروشیمی فجر بود.در همین حال معاون سازمان خصوصی سازی گفت: واگذاری سهام هلدینگ خلیج فارس با تعین تکلیف مصوبه شورای رقابت انجام خواهد شد.
معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با شانا اظهار کرد:در جلسه روز شنبه هئیت واگذاری موضوع عرضه ١٧درصد از سهام هلدینگ خلیج فارس در دستور کار قرار گرفت و طبق مصوبه هئیت واگذاری،عرضه بلوک مذکور با تعین تکلیف مصوبه شورای رقابت تصویب شد.
حسن محمد تبار افزود:طبق این مصوبه نظر به واگذاری ۴٠درصد از سهام هلدینگ به سهام عدالت و عرضه ۵درصد برای کشف قیمت و نیز عرضه درصدی به عنوان سهام ترجیحی عرضه ١٧درصد دوم مورد تصویب قرار گرفت. وی افزود:٢٠درصد از سهام هلدینگ دراجرای بند ب ماده ٣ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ در اختیار دولت باقی می ماند.خلیج فارس دیروز تا قیمتهای منفی افت کرد.
در گروه پتروشیمی هلدینگ پارسیان نیز امروز با افت قیمت همراه شد. در گروه پالایشی همچنان افت قیمتی به چشم می خورد و در گروه روغن سازها نیز نفت بهران برای تفویض اختیارات به هیات مدیره متوقف شد.
ارسال نظر