کد خبر : 9504

توجه سرمایه‌گذاران به پترول

bourse mosbat3
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار تهران امروز نیز به رشد خود ادامه داد رشدی که با تمرکز با بانکها و خودرو همراه بود.
در این میان سهم گروه پتروشیمی از رشد کنونی بازار بیشتر معطوف به هلدینگ پارسیان و همچنین طرحهای پتروشیمی زیر مجموعه پترول از جمله لردگان بود. در چند روز اخیر با اعلام توافق هسته ای امیدواری ها به اجرای طرحهای در دست ساخت پتروشیمی افزایش یافته است که این امر در نحوه اقبال معامله گران به نمادهای در دست ساخت نظیر لردگان، ممسنی، دهدشت و کارزون منعکس شده است.
در همین حال پترول مالک عمده این طرحها نیز از این اقبال بی بهره نمانده است. امروز همچنین در مورد طرحهای در دست اجرا اعلام شدپیرو اطلاعیه شماره ۰۶۱۸/الف/۹۲ مورخ ۰۵/۰۹/۱۳۹۲ مدیریت بازار، روز چهارشنبه مورخ ۲۰/۰۹/۱۳۹۲ تعداد ۱۵۴،۳۹۲،۰۶۰ سهم معادل ۱۹٫۸۷ درصد (نوزده ممیز هشتاد و هفت صدم درصد) از سهام شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت (سهامی عام) متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با قیمت پایه کل ۵۳۰،۳۳۶،۷۲۶،۱۰۰ ریال، بطور یکجا و به صورت نقد یا نقد و اقساط (۲۰ درصد نقد، مابقی اقساط ۵ ساله با نرخ ۱۵ درصد مطابق با شرایط اعلامی) در بازار فرابورس ایران عرضه می شود.
برای اطلاع از جزئیات بیشتر می توانید به اطلاعیه مذکور واقع در وب سایت رسمی شرکت فرابورس ایران به نشانی www.ifb.ir مراجعه فرمائید.
در همین حال رشد قیمت سهام طرحهای توسعه به افزایش اقبال سرمایه گذاران جهت ورود طرحهای خود به فرابورس و استفاده از تامین مالی بازار سرمایه افزایش داده است. در گروه نفتی پالایشگاه ها همچنان به کاهش قیمت ادامه دادند و در شیمیایی ها همچنان جریان اصلاحی اکثر نمادها ادامه دارد.
ارسال نظر