کد خبر : 9406

خبری عجیب در مورد هلدینگ

bourse mosbat1
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار امروز همچنان به رشد خود ادامه داد و شاخص توانست ۱٫۴ درصد دیگر رشد کند. در این میان هر چند انتشار خبر توافق هسته ای موجب امیدواری شرکتهای پتروشیمی و نفتی برای افزایش صادرات به ویژه به دلیل کاهش محدودیت های حمل ونقل دریایی و بیمه شده است، اما انتشار خبر عجیب شورای رقابت در مورد هلدینگ خلیج فارس این نماد را دیروز به صف فروش کشاند.
روز یکشنبه شورای رقابت در خبری خواستار ابطال معاملات خرد سهام هلدینگ خلیج فارس شده بود امری که عملا غیر ممکن است. در همین حال اگر چه مصوبات شورای رقابت فاقد ضمانت اجرایی بوده و هیچ یک از اقدامات این شورا در مورد شرکتهای مخابرات،خودروسازها و قیمت گذاری خودرو به نتیجه ای منجر نشده است اما تاثیر روانی چنین نامه ای باعث افزایش عرضه ها در نماد هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگترین شرکت بازار سرمایه شد.
در همین حال صبح امروز مهندس نژاد سلیم در نامه ای که سایت کدال آنرا منتشر کرد از سهمیه بندی خدمات دو شرکت یوتیلیتی مبین و فجر خبر داده است. از سوی دیگر اکثر رسانه ها شاهد اظهار نظرها در مورد نامه شورای رقابت و در خواست عجیب آن برای ابطال معاملات بود.
شایان ذکر است براساس مقررات ابطال معاملات پس از گذشت یک روز از معاملات تنها با تصویب سازمان و شورای بورس امکان پذیر است که تاکنون نیز رخ نداده است. در گروه پتروشیمی امروز هلدینگ پارسیان با صف خرید عمده ناشی از انتظار بازار برای انتقال سهام پتروشیمی پارس به این هلدینگ و افزایش صادرات اوره و آمونیاک و متانول بود.
در گروه پالایشی امروز سهام پالایشگاهی یک بازگشت را به نمایش گذاشتند که البته با حجم خرید زیادی همراه نشد.
ارسال نظر