کد خبر : 9449

اقبال طرح های پتروشیمی لردگان و دهدشت

bourse & petroshimi
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار تهران امروز شاهد ادامه رشد بود به گونه ای که شاخص با ۳۶۲واحد رشد معادل ۰٫۴۵درصد به کار خود پایان داد.
در بازار امروز عرضه های سنگین روز دوشنبه در بازار موجب شد تا بازار با مازاد عرضه مواجه باشد، هر چند که این مازاد عرضه با حضور نقدینگی جدید در بازار جمع آوری شد اما تا حدودی بر گروه پتروشیمی تاثیر گذاشته و علی رغم صف خرید هلدینگ نفت و گاز پارسیان برخی از نمادهای شاخص افت کردند. در همین حال امروز بازار با شایعه توافق در مورد گاز ۸ سنتی نیز مواجه بود که هنوز این شایعه تاییدی رسمی پیدا نکرده است.
در بازار امروز هلدینگ خلیج فارس با اطلاعیه سازمان خصوصی سازی برای دقایقی تا ۲ درصد مثبت نیز رشد کرد، اما در نهایت با افت به کار خود پایان داد. امروز سازمان خصوصی‌سازی در اطلاعیه‌ای در راستای انتشار مصوبه شورای رقابت مبنی بر فسخ معامله هلدینگ خلیج فارس آن را صحیح و قانونی دانسته و اعلام کرد که اقدامات حقوقی لازم برای تائید صحت معاملات انجام شده با استفاده از ظرفیت‌های قانون مورد اشاره (هیات تجدید نظر شورای رقابت) توسط این سازمان انجام خواهد شد.
در گروه پتروشیمی امروز معامله گران با توجه به توافق هسته ای صورت گرفته شاهد اقبال به طرح های پتروشیمی در حال ساخت از جمله اوره لردگان، پتروشیمی دهدشت و باقی طرح ها بودند.
در گروه پتروشیمی امروز طرح های پتروشیمی نظیر اوره لردگان با صف خرید عجیب بیش از صد میلیون سهمی مواجه شدند. گرایش به طرح های پتروشیمی در این فضا شکل گرفته است که به دلیل توافق هسته ای تکمیل این طرح ها سرعت خواهد گرفت.
در گروه تصفیه نفت امروز نماد لاوان بازگشایی شد که علی رغم تعدیل مثبت ۷ درصدی با افت قیمت و صف فروش همراه شد. گروه پالایشگاهی در هفته های اخیر با اصلاح قیمتی و کاهش قیمت مواجه بودند. در گروه شیمیایی نیز اکثر نمادها با افت مواجه شدند.
ارسال نظر