کد خبر : 47201

اگرچه قیمت PVC در آسیا افزایش می یابد، اما پویایی عرضه و تقاضا چشم انداز را مختل می کند

روند کوتاه مدت بازار که بین افزایش هزینه ها و تقاضای ضعیف فشرده شده است، نامشخص است….

اگرچه قیمت PVC در آسیا افزایش می یابد، اما پویایی عرضه و تقاضا چشم انداز را مختل می کند

پتروتحلیل-قیمت پی وی سی در آسیا به دلیل افزایش هزینه های انرژی و مواد خام، افزایش نرخ حمل و نقل و ناپدید شدن پیشنهادات آمریکایی از بازار، به سمت بالا حرکت کرد. با این حال، این واقعیت که تقاضا بهبود قابل توجهی نشان نداد و عرضه راحت باقی ماند، افزایش قیمت را محدود کرد. روند کوتاه مدت بازار که بین افزایش هزینه ها و تقاضای ضعیف فشرده شده است، نامشخص است.

اگر تنش ها در دریای سرخ کاهش یابد و تأثیر شرایط سخت زمستانی در آمریکای شمالی کاهش یابد، بن بست کنونی در محموله ها از ایالات متحده به آسیا می تواند حل شود. با این حال، در حال حاضر، به دلیل افزایش قیمت FAS هیوستون و حملات حوثی ها به کشتی های کانتینری در دریای سرخ، حمل و نقل از ایالات متحده به آسیا به طور موقت متوقف شده است.

قیمت ها در هند و جنوب شرق آسیا از ابتدای سال 4 درصد افزایش یافته است

میانگین قیمت هفتگی PVC K67 وارداتی در هند و آسیای جنوب شرقی 4 درصد از ابتدای سال افزایش یافته است، در حالی که قیمت‌های وارداتی به چین افزایش اندکی و کمی بیش از 1 درصد را ثبت کرده‌اند.

در همین حال، افزایش 20 دلاری به ازای هر تن پیشنهادات یک تولیدکننده پیشرو تایوانی به خریداران آسیایی در پیشنهادات سایر فروشندگان آسیای شمال شرقی به این منطقه نیز منعکس شد. با این حال، بازیکنان اظهار می کنند که تقاضا چندان قوی نیست.

سهمیه اختصاص داده شده توسط فورموسای تایوانی به هند در ماه فوریه حدود 12000 تن است. کل این سهمیه در روز اعلام قیمت ها به خریداران فروخته شد. بازیکنان گفتند دیگر پیشنهاداتی که پس از این بیانیه مطرح شد با واکنش مشابهی مواجه نشد. مبلغ تخصیص یافته توسط سازنده تایوانی برای ماه فوریه در مقایسه با سایر سهمیه های ماهانه اخیر به دلیل تعطیلی مداوم در تاسیسات آن پایین باقی مانده است.

گمان می رود در ماه های اخیر واردات پی وی سی هند کاهش یافته است. بر اساس آمار واردات، واردات پی وی سی کشور در آبان ماه نسبت به ماه قبل کاهش چشمگیری ۲۹ درصدی داشته است. با این کاهش، حجم واردات ماهانه پی وی سی  کشور به 215 هزار و 730 تن کاهش یافت که کمترین میزان از ژوئن 2023 را به خود اختصاص داد.

ارسال نظر