کد خبر : 44484

طبق پیش بینی، قیمت های پی وی سی ژوئن فورموسای تایوانی بعد از دو ماه تغییر جهت می دهند

طبق پیش بینی، قیمت های پی وی سی ژوئن فورموسای تایوانی بعد از دو ماه تغییر جهت می دهند

پتروتحلیل-طبق روال همیشگی در بازار آسیا، انتظار میرود تولیدکننده تایوانی، قیمت های پی وی سی ماه ژوئن خود را در هفته آتی به بازار های منطقه ای اعلام کند. بعد از اعمال سیاست قیمت های کاهشی برای آوریل و می، معامله کنندگان انتظار دارند تولیدکننده بزرگ قیمت های جدید پی وی سی خود را با تکیه بر فضای مثبت ایجاد شده حول کمتر شدن اقدامات قرنطینه ای در هند و همچنین جو صعودی در بازار چین، به میزان 10 تا 20 دلار در هر تن افزایش دهد. 

از آنجایی که هر دو بازار هند و چین هفته منتهی به 8 می را با کمترین میزان ها در یک دهه گذشته سپری کردند، سیر صعودی قیمت ها برای ژوئن به معنی بهبود قیمت های پی وی سی می باشد.

نشانه هایی از بهبود قیمت ها در هند بعد از کاهش قرنطینه

در 4 می، دولت هند تصمیم گرفت تا قرنطینه ملی خود را تا دو هفته دیگر تا 17 می تمدید کند، اما به تجارت هایی همچون تولید، صنعت و بخش های کشاورزی اجازه بازگشت فعالیت داد. 

بعد از اینکه تولیدکننده تایوانی به دلیل اقدامات محدودکننده شدید، در ماه می قیمتی به هند ارائه نداد، اقدام جدید دولت فضای مثبتی را برای بازار ماه ژوئن ایجاد کرد.

علیرغم قیمت های نامناسب هفته گذشته برای چندین منطقه، صحبت هایی مبنی بر رسیدن قیمت ها به کف خود بود. معامله کنندکان پی وی سی همچنین تمایل دارند تا از فاصله بین پایان قرنطینه و رسیدن ماه باران های موسمی در ژوئن استفاده کنند. 

یکی از تاجران اشاره داشت: «تقاضای مناسب از چین، بازگشت تدریجی در بخش تولید هند و همچنین سیر صعودی اخیر بازار اتیلن نقدی آسیا، بازار پی وی سی هند را تقویت کرده است.»

اگرچه تعدادی از معامله کنندگان همچنان محتاط هستند، زیرا در مورد ثبات روند صعودی قیمت ها بعد از ژوئن مطمئن نیستند. با ترس از موج دوم قرنطینه شدید، آن ها تاکید دارند که عرضه پی وی سی با تراکم در بندر ها فراوان است، و اما مشتری ها مشغول و بازار با کمبود رانندگان مواجه می باشد. 

تقاضای بالای پی وی سی از چین، بزرگترین مصرف کننده حال حاضر

اگرچه قیمت های ماه می تولیدکننده تایوانی به چین با افت ماهانه شدید 160 دلار در هر تن همراه بود، پاسخ بازار پی وی سی داخلی محدود بود، و حتی بعد از مدتی قیمت ها بهبود یافت. 

قیمت های پی وی سی داخلی در چین از سه هفته گذشته با وجود تقاضای بالا در میان افزایش فعالیت در بخش های زیر ساخت و ساخت و ساز، سیری صعودی به خود گرفته است. 

بعد از اینکه چین در مواجهه با کوید 19 سریعا اقدام به قرنطینه کرد، به بزرگترین مصرف کننده پی وی سی حال حاضر تبدیل شده و نظر فروشندگان را به خود جلب کرده است.

بازار اتیلن آسیا روند صعودی خود را حفظ میکند

از ابتدا ماه می، قیمت های نقدی اتیلن شمال شرق آسیا از کمترین میزان های خود از سال 2007 بهبود یافته و از آن موقع تا الان به میزان 21 درصد افزایش یافته اند. جو خرید مناسب به عنوان دلیل اصلی پشت این روند صعودی ذکر شده است. 

 

 

ارسال نظر