کد خبر : 42439

تولیدکننده‌ خاورمیانه ای‌ قیمت‌های پلی اتیلن ماه مارس را برای چین و جنوب شرق آسیا اعلام کرد

تولیدکننده‌ خاورمیانه ای‌ قیمت‌های پلی اتیلن ماه مارس را برای چین و جنوب شرق آسیا اعلام کرد

پتروتحلیل-منبعی نزدیک به یک تولیدکننده‌ی از خاورمیانه گزارش داد این تولیدکننده قیمت‌های پلی اتیلن ماه مارس خود برای چین و جنوب‌شرق آسیا را با اعمال افزایش‌های مختصر نسبت به ماه فوریه اعلام کرده است.

به گزارش "پتروتحلیل"، این تولیدکننده قیمت‌های پلی اتیلن ماه مارس را 10 دلار در هر تن بالا برد و به 1040 تا 1050 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم و 1100 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم (همگی CIF چین، نقد) رساند. ضمناً، قیمت‌های جدید این تولیدکننده برای جنوب‌شرق آسیا نیز در نرخ 1050 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم و 1090 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم (CIF جنوب شرق آسیا، نقد) قرار دارد.

این منبع دلیل این افزایش‌های مختصر را به این مسئله نسبت داد که این شرکت، بعد از فروش تمام سهمیه‌های تخصیصی ماه فوریه، هنوز از فشار فروش رها نشده است. وی اظهار داشت: «قیمت‌های اتیلن در بازار نقدی همچنان بالا هستند و نقشی حمایتی در روندِ اندکیِ صعودی در بازارهای پلی اتیلن آسیا ایفا می‌کنند.»

بر اساس اطلاعات حاصله، متوسط هفتگی قیمت‌های اتیلن (CFR آسیای شرق دور) اخیراً نرخی که بالاترین رقم در 20 هفته‌ی گذشته محسوب می‌شود به ثبات رسیده است.

 

ارسال نظر