کد خبر : 44431

قیمت های پلی اتیلن سنگین لوله چین با محدودیت عرضه و تقاضای بالا افزایش یافت

قیمت های پلی اتیلن سنگین لوله چین با محدودیت عرضه و تقاضای بالا افزایش یافت

پتروتحلیل-حمایت از سوی فصل اوج مصرف و به دنبال بازگشت فعالیت های ساخت و ساز در هوای گرم تر و عرضه محدود، قیمت های پلی اتیلن سنگین لوله در چین بهبود یافتند. 

یکی از بزرگترین تولید کنندگان داخلی، شرکت Petrochina، قیمت های پلی اتیلن لوله رنگ طبیعی شمال چین خود را در 11 می به 8300 یوان در هر تن افزایش داد. قیمت های آن ها از 24 آوریل و بعد از 4 دور افزایشی به میزان 800 یوان در هر تن (113 دلار در هر تن) افزایش یافت.

طبق داده های آیسیس، قیمت های نقدی از هفته آخر آوریل افزایش یافتند و در 9 می با افزایش 13/4 درصدی نسبت به 24 آوریل به میزان 8450 یوان در هر تن رسیدند.

تولیدکنندگان صنایع پایین دستی در سه ماهه اول 2020 در نتیجه تعلیقات زیر ساخت ها مرتبط با ویروس کرونا، در میزان پایین فعالیت کردند.

اگرچه، به دلیل کاهش ترس ها از پاندمی ویروس کرونا بعد از ماه مارس و به دنبال بهبود تدریجی ساخت زیر ساخت ها، فعالیت ها به حالت عادی بازگشته اند. 

سرعت اکثر پروژه های زیرساخت بالا رفته است که این امر برای بازار پلی اتیلن سنگین لوله نوید بخش می باشد.

چین در حال راه اندازی یک کمپین زیر ساخت جدید در جهت تحریک اقتصاد و تقویت تقاضای داخلی می باشد و آن ها در این کمپین بر 7 بخش تمرکز دارند: نسل پنجم اینترنت، ولتاژ های بسیار بالا، خط آهن سریع السیر درون شهری، خطوط ریلی درون شهری، جایگاه جدید شارژ خودروی برقی، مرکز داده بزرگ، هوش مصنوعی و اینترنت صنعتی.

پیش بینی میشود این کمپین، تقاضای محصولات لوله ای را افزایش دهد. 

معمولا سه ماهه دوم، فصل اوج تقاضا برای محصولات لوله ای می باشد، زیرا اکثر کار های ساخت و ساز در بهار آغاز می شود، به خصوص در شمال چین، جاییکه پروژه های حفظ منابع آب در دستور کار است. 

شمال چین در میان تقاضای بالا با کمبود عرضه پلی اتیلن سنگین لوله مواجه می باشد، و این شرایط محدودیت عرضه به دلیل عملیات تامین و نگهداری واحد SABIC Tianjin Petrochemical از 9 می، تشدید شده است.

ارسال محموله ها از پالایشگاه های Petrochina، که عمدتا در شمال غرب و شمال شرق چین واقع شده اند، اخیرا به تعویق افتاده است. 

علاوه بر این، تعدادی از تاجران به دلیل بازار نامناسب مقداری محموله های پیش خرید داشتند و در حال حاضر در جستجوی محموله های نقدی برای بر آوردن سفارشات می باشند، که این امر نیز بیش از پیش عرضه را محدود کرده است.

 

 

 

ارسال نظر