کد خبر : 43850

به دنبال قیمت‌های فوریه فورموسای تایوانی، بازارهای پی‌وی‌سی آسیا به بیشترین میزان خود در 3 ماه اخیر رسیدند

به دنبال قیمت‌های فوریه فورموسای تایوانی، بازارهای پی‌وی‌سی آسیا به بیشترین میزان خود در 3 ماه اخیر رسیدند

پتروتحلیل- قیمت‌های پی‌وی‌سی ماه فوریه تولیدکننده بزرگ تایوانی به بازارهایآسیا نشان‌دهنده دور جدید افزایش‌ها است. این اتفاق هم‌زمان با پیش‌بینی‌های اولیه معامله‌کنندگان به دلیل بهبود تقاضا در هند، محدودیت عرضه در سراسر منطقه و سیر صعودی اخیر قیمت‌های نفت خام بازارهای معاملات آتی بود.

به گزارش "پتروتحلیل"، قیمت‌های ماه فوریه این تولیدکننده نشان‌دهنده افزایش‌های ماهانه 20 دلاری به چین و هند می‌باشد. در اولین قیمت‌گذاری سال 2020، تولیدکننده سیر صعودی را بر قیمت‌های خود اعمال کرد و قیمت‌های خود را نسبت به دسامبر 2019، 10 دلار در هر تن افزایش داد.

 

بازارهای وارداتی پی‌وی‌سی در هند و چین در بیشترین میزان‌های خود در 3 ماه اخبار قرار دارند

طبق داده‌های chemorbis، به دنبال آخرین قیمت‌گذاری تولیدکننده تایوانی، قیمت‌های پی‌وی‌سی در میانگین هفتگی در چین و هند (CIF) به بیشترین میزان خود از اوایل اکتبر 2019 رسیدند.

 

بهبود بازار پی‌وی‌سی هند

افزایش قیمت‌های فوریه ناشی از افزایش نیازها در سه‌ماهه اول می‌باشد، که معمولاً در این مدت تقاضا بالا است.

یکی از کارگزاران هندی توضیح داد: «روند بازار هند افزایشی است، زیرا فصل تقاضای کشاورزی نزدیک است.»

پیش از افزایش قیمت‌های وارداتی، یکی از تولیدکنندگان بزرگ داخلی قیمت‌های پی‌وی‌سی خود را در اواخر هفته 1000 روپیه (14 دلار در هر تن) افزایش داد، و دلیل آن را عرضه اندک و تقاضای مناسب اعلام کرد.

در حدود 70 درصد از تقاضای پی‌وی‌سی هند از لوله‌های آبیاری و توزیع آب زیرزمینی می‌باشد. باقیمانده تقاضا از بخش ساخت‌وساز می‌باشد، جایی که پی‌وی‌سی در ساختن فیلم‌ها، پروفایل‌ها، و عایق‌کاری استفاده می‌شود.

پایان سال مالی هند، آخر مارس می‌باشد، که دلیل آن تقویت تجارت‌ها از طریق کمک کردن به شرکت‌ها برای پایانی قوی می‌باشد.

پیش‌بینی می‌شود تقاضا تا ماه می به‌خصوص در ساخت‌وساز قوی باقی بماند، زیرا فصل باران‌های موسمی که از ژوئن تا سپتامبر به طول انجامید، از ساخت‌وساز جلوگیری کرد.

 

محدودیت عرضه عامل دیگری است

فاکتورهای عرضه وجه دیگری به افزایش قیمت‌ها اضافه می‌کنند

تجارت‌ها دریای عمیق از آمریکا و اروپا به دلیل فصل تعطیلات پایان سال کاهش‌یافته است که این امر منجر به محدودیت عرضه شده است. در این میان، تخصیصات عرضه‌کننده تایوانی به دلیل تعطیلات سال نوی چینی در اواخر ژانویه و کاهش میزان تولید، تولیدکنندگان در این زمان، محدود می‌باشد.

 

تخصیصات به هند از قبل به‌طور کامل فروخته شده است

یکی از تاجران هندی گزارش داد که تولیدکننده تایوانی تخصیصات فوریه خود به هند را در روز اعلام آن فروخته است.

 

بازار پی‌وی‌سی داخلی چین در برابر روند صعودی در بازار وارداتی مقاومت می‌کند

بعد از تقریباً سه ماه روند صعودی، روند بازار پی‌وی‌سی داخلی چین در طی هفته گذشته متوقف شده است. بازار از آن موقع روندی ثابت تا کاهشی داشته است.

این امر به این دلیل است که ضعف تقاضا، تأثیر افزایش قیمت‌هایانرژی و سیر صعودی قیمت‌های وارداتی در سراسر منطقه را تحت‌الشعاع قرار داده است

پیش‌بینی می‌شود فعالیت کلی بازار به دنبال ترک میز معامله‌کنندگانبازار با نزدیکی به اواخر ژانویه و تعطیلات سال نوی چینی، کاهش یابد.

 

 

ارسال نظر