کد خبر : 43525

آیا تولیدکننده بزرگ تایوانی قیمت‌های پی‌وی‌سی ماه نوامبر را تغییر می‌دهد؟

آیا تولیدکننده بزرگ تایوانی قیمت‌های پی‌وی‌سی ماه نوامبر را تغییر می‌دهد؟

پتروتحلیل-معامله‌کنندگان بازارهای پی‌وی‌سی هند و جنوب شرق آسیا، پیش از اعلام قیمت‌های ماه نوامبر تولیدکننده تایوانی که انتظار می‌رود در روزهای آتی مشخص شود، محتاطانه عمل می‌کنند.

طبق گفته تعدادی از معامله‌کنندگان، احتمال می‌رود قیمت‌های پی‌وی‌سی ماه نوامبر تولیدکننده تایوانی برای هند، جنوب شرق آسیا و چین تغییر کند.

انتظار می‌رود قیمت‌های ماهانه عرضه‌کننده تایوانی در این هفته یا هفته آتی اعلام شوند.

در این میان، بازار چین به دلیل تعطیلات ملی که از 1 اکتبر آغاز شد، ساکن بود.

معامله‌کنندگان گزارش دادند که قیمت‌های پی‌وی‌سی k67-68 ماه اکتبر تولیدکننده برای هند در رقم 910 دلار در هر تن (CIF، نقدی) و برای چین در رقم 870 دلار در هر تن (CIF) قرار داشتند. برای خریدهای بالا 500 تن، امکان تخفیف 10 دلاری در هر بود.

تولیدکننده هندی تطبیق قیمت اعمال می‌کند

باوجود مشخص نبودن قیمت‌های ماه نوامبر تولیدکننده تایوانی، یکی از تولیدکنندگان داخلی در هند، تا زمان مشخص شدن قیمت‌های بعدی تطبیق قیمت اعمال کرد. با این اتفاق، در صورت پایین آمدن قیمت‌ها تا موعد اعلام‌شده، تفاوت قیمتی به خریداران بازپرداخت خواهد شد.

انتظار می‌رود با این اتفاق، ترس خریداران به دلیل تردیدها از قیمت‌های تولیدکننده تایوانی که به‌احتمال بالا مسیر بازار را مشخص می‌کند، کاهش یابد. 

یکی دیگر از تولیدکنندگان داخلی، درحالی‌که در انتظار قیمت‌های ماه نوامبر عرضه‌کننده تایوانی می‌باشد، قیمت‌های پی‌وی‌سی خود را در هفته گذشته در میان تقاضای داخلی بالا تغییر داد.

اگرچه احتمالاً فعالیت‌های تجاری تا میزانی به دلیل تعطیلات این هفته در هند کاهش یابد، اما ازآنجایی‌که بازار به دنبال جبران روند نزولی خود در طی فصل باران‌های موسمی، که از ژوئن تا سپتامبر ادامه داشت،می‌باشد، انتظار می‌رود تقاضا افزایش یابد.

در حدود 70 درصد از تقاضای کلی پی‌وی‌سی در هند در بخش لوله، برای ساخت لوله‌های توزیع آب زیرزمینی استفاده می‌شود. 30 درصد تقاضای باقی‌مانده برای ساخت فیلم‌ها، پروفیل‌ها، عایق‌کاری و استفاده در بخشی از صنعت نساجی، کاربرد دارد.

عرضه‌کنندگان ژاپنی قیمت‌های خود را در بازار آرام، ثابت نگه داشتند

دو عرضه‌کننده ژاپنی نیز قیمت‌های خود را نسبت به محموله‌های ماه اکتبر، تغییری نداده‌اند.

یکی از منابع عرضه‌کننده ژاپنی گفت، که در طی هفته در شرایط سکون بازار، به دلیل تعطیلات چین و احتیاط معامله‌کنندگان پیش از اعلام قیمت‌های ماه نوامبر تولیدکننده تایوانی، تغییر قابل‌توجهی در قیمت‌هانداشته‌اند.

معامله‌کنندگان چینی در 8 اکتبر بعد از تعطیلات طولانی‌مدت خود به بازار بازگشتند، اما احتمالاً تا بازگشت بازار به شرایط عادی، مدتی به طول بیانجامد. این امر به این معناست، که احتمالاً هفته آینده جهت بازار مشخص می‌شود.

محدودیت عرضه به دلیل تعطیلی واحدها، و بهبود تقاضا بعد از فصل باران‌های موسمی

با توجه به بهبود تقاضا در هند به دنبال پایان فصل باران‌های موسمی، برخی هستند که احتمال افزایش قیمت‌های نوامبر تولیدکننده تایوانی را غیرقابل‌تصور نمی‌دانند. فصل بارانی در ویتنام نیز در حال پایان است که نوید بهبود تقاضا را می‌دهد.

چندین معامله‌کننده تائید کردند که، با توجه به تعطیلی تعدادی از واحدها در منطقه، عرضه پی‌وی‌سی محدود شده است. آن‌ها اشاره دارند، که اگر مشکلات اقتصادی بازار را تحت‌فشار قرار ندهد، محدودیت عرضه می‌تواندموجب افزایش قیمت‌ها شود.

در نکته‌ای دیگر، بازارهای وارداتی پی‌وی‌سی در نوامبر سال گذشته، هم‌زمان با پایان فصل باران‌های موسمی و روند نزولی از اواسط ژوئیه، شاهد سیر صعودی بودند.

 

 

 

ارسال نظر