کد خبر : 41713

افزایش قیمت‌های پلی‌پروپیلن چین پیش از تعطیلات به دلیل محدودیت عرضه

افزایش قیمت‌های داخلی در میان محدودیت عرضه - تعطیلی بازار چین به هنگام فستیوال نیمه پاییز و جشن روز ملی - روند صعودی بازارهای وارداتی به پشتوانه افزایش قیمت‌های داخلی

افزایش قیمت‌های پلی‌پروپیلن چین پیش از تعطیلات به دلیل محدودیت عرضه

پتروتحلیل- قیمت‌های نقدی پلی‌پروپیلن در چین به پشتوانه محدودیت عرضه بیش از تعطیلات عمومی افزایش‌یافته‌اند، و احتمال می‌رود این روند در کوتاه‌مدت ادامه‌دار باشد.

به گزارش "پتروتحلیل"، طبق داده‌های آیسیس، در هفته منتهی به 14 سپتامبر، قیمت‌های پلی‌پروپیلن گرید الیاف نواری در شرق چین با افزایش 170 یوانی نسبت به هفته گذشته در رقم 9870 تا 10080 یوان در هر تن ارزیابی شدند.

اگرچه در 20 سپتامبر، قیمت‌های داخلی پلی‌پروپیلن الیاف نواری از قبل به 10400 تا 10550 یوان در هر تن افزایش یافته بودند.

قیمت‌های نقدی داخلی نیز به پشتوانه تعطیلی‌های برنامه‌ریزی‌شده و نشده واحدهای پلی‌پروپیلن، به مدت سه هفته افزایش یافتند.

طبق گزارشات، بخشی از محدودیت عرضه توسط تولیدکنندگان زغال‌سنگ در بخش‌های شمالی چین به وجود آمده است، که مجبورند هم‌زمان با تلاش‌های محافظت از محیط‌زیست تولیدات خود را کاهش داده یا متوقف کنند.

واحد پلی‌پروپیلن مشتق شده از زغال‌سنگ Zhong Tian He Chuang با ظرفیت 350000 تن در سال در 14 سپتامبر به دلیل محافظت از محیط‌زیست تعطیل شد.

عرضه پلی‌پروپیلن در سراسر چین اندک بود، اما شرایط در شرق و شمال چین بدتر بود.

یکی از تاجران در شرق چین گفت: «احتمال می‌رود تعدادی از شرکت‌های کوچک پلی‌پروپیلن دومحوره فیلم به دلیل عدم توانایی در خرید محموله‌های پلی‌پروپیلن در میان محدودیت عرضه، واحد خود را تعطیل کنند.»

ازآنجایی‌که تولیدکنندگان صنایع پایین‌دستی باوجود فستیوال نیمه پاییز و تعطیلات روز ملی به ترتیب در روزهای 22 تا 24 سپتامبر و 1 تا 7 اکتبر، احتیاج به ذخایر پلی‌پروپیلن دارند، تقاضای صنایع پایین‌دستی بعد از ماه‌ها در این هفته افزایش یافت.

یکی از منابع کارخانه‌ای گفت: «با توجه به تعطیلات آتی، باید ذخایر خوراک خود را افزایش دهیم.»

طبق داده‌های آیسیس، قیمت‌های وارداتی پلی‌پروپیلن الیاف نواری در هفته منتهی به 14 سپتامبر در رقم 1200 تا 1220 دلار در هر تن (CFR چین) ثابت شد.

در این هفته، قراردادها در رقم 1230 دلار در هر تن (CFRچین) هم‌زمان با افزایش قیمت‌های داخلی گسترده بود، اگرچه افزایش قیمت‌های وارداتی در حدود 10 دلار در هر تن بود، که این رقم از میزان افزایش قیمت‌های داخلی بسیار کم‌تر است.

ارسال نظر