کد خبر : 41104

کاهش شدت سیر افزایشی قیمت های پلی پروپیلن در میان فعالیت محتاطانه معامله کنندگان در ترکیه

پایین ترین نرخ برابری ارز ترکیه در مقابل دلار آمریکا به مقدار زیادی از اشتهای فعالیت های تجاری در میان معامله کنندگان پلی پروپیلن کاسته است

کاهش شدت سیر افزایشی قیمت های پلی پروپیلن در میان فعالیت محتاطانه معامله کنندگان در ترکیه

پتروتحلیل-بازار پلی پروپیلن ترکیه از اواسط آوریل، به دلیل عرضه محدود و تقاضای مناسب روندی صعودی را دنبال کرده است. 

به گزارش "پتروتحلیل"، اگرچه بعد از کاهش تقاضا که تحت فشار کاهش ارزش لیر اتفاق افتاد، از شدت این سیر افزایشی کاسته و منتج به افزایش جزئی قیمت ها از سوی فروشندگان در هفته قبل شد.

چندین تاجر تایید کردند که، پایین ترین نرخ برابری ارز ترکیه در مقابل دلار آمریکا به مقدار زیادی از اشتهای فعالیت های تجاری در میان معامله کنندگان پلی پروپیلن کاسته است و از تداوم روند صعودی جلوگیری کرده است. یکی از معامله کنندگان اظهار داشت: «فروشندگان از افزایش قیمت های خود جلوگیری میکنند اگرچه در حال حاضر فعالیت در بازار بالا نیست. آنها همچنان از بهای بالای صنایع بالادستی اعم از سوینفت خام، نفتا و پروپیلن تقویت میشوند. تبدیل کنندگان با توجه به ارزش پایین لیر خرید خود را محدود کرده اند و به خصوص اگر که آنها نخواهند محصول نهایی خود را به کشور های دیگر صادر کنند و فقط در مواردی خرید میکنند که نیاز اساسی داشته باشند.

قیمت محموله های پلی پروپیلن وارداتی در رقم 1300 تا 1320 دلار در هر تن (CIF ترکیه، نقدی، شامل 5/6 دردصد مالیات گمرکی) گزارش شدند. اکرثر قرارداد ها در اوایل می در بازه پایینی قیمت ها منعقد شدند.

بازار داخلی پلی پروپیلن رافیا نیز تا به اینجای هفته در قیمت هایی در حدود 1700 تا 1750 دلار در هر تن (ex-warehouse/FD، نقدی، شامل مالیات بر ارزش افزوده) شناور بوده است.

 

 

ارسال نظر