کد خبر : 41389

بازار هموپلیمر پلی‌پروپیلن رافیای ویتنام در میان تجارت اندک، ضعیف باقی ماند

ضعف مداوم تقاضا در میان فصل بارانی، این بازار را تحت‌فشار نگه داشت درحالی‌که جو ضعیف بازار در چین نیز قیمت‌های پلی‌پروپیلن را در کشور تحت‌فشار نزولی قرار داده است

بازار هموپلیمر پلی‌پروپیلن رافیای ویتنام در میان تجارت اندک، ضعیف باقی ماند

پتروتحلیل-در ویتنام، قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن رافیا بعدازاینکه در حدود اواخر می به بیشترین میزان خود در 3 سال اخیر رسیدند، عمدتاً روندی کاهشی را دنبال کرده‌اند. 

به گزارش "پتروتحلیل"، ضعف مداوم تقاضا در میان فصل بارانی، این بازار را تحت‌فشار نگه داشت درحالی‌که جو ضعیف بازار در چین نیز قیمت‌های پلی‌پروپیلن را در کشور تحت‌فشار نزولی قرار داده است.

یکی از تبدیل‌کنندگان گزارش داد: «قیمت‌های داخلی پلی‌پروپیلن در این هفته به کاهش‌های جزئی خود ادامه دادند، اگرچه به نظر ما میزان قیمت‌ها همچنان بالا است و ما خریدهایمان را به نیازهای اساسی خود محدود می‌کنیم. تقاضای محصول‌های نهایی‌مان اخیراً تحت تأثیر فصل بارانی قرار گرفته است درحالی‌که بازار در ماه اوت به دلیل "ماه ارواح" شاهد سیر نزولی خواهد بود.»

علیرغم کاهش ارزش اخیر دونگ ویتنام در برابر دلار آمریکا، قیمت‌های پلی‌پروپیلن داخلی در برابر مقاومت رو به افزایش خریداران، کاهش یافت. یکی از خریداران گفت: «روند بازار پلی‌پروپیلن در ماه می بیش‌ازحد صعودی بود. ما بر این باوریم که قیمت‌ها باید بیش از این کاهش یابند.»

در بازار وارداتی پلی‌پروپیلن، تعدادی از تاجران اظهار داشتند: «سرعت بازار با توجه به فصل پایین تبادلات اندک است، درحالی‌که ریسک‌های نرخ ارز در میان جنگ تجاری آمریکا و چین نیز تقاضا را تحت‌فشار قرار داده است. پیشنهادهای قیمتی خریداران 20 تا 40 دلار در هر تن کمتر است، بااین‌وجود در حال حاضر تمایلی به افزایش ذخایر خود ندارند، زیرا بر این باورند که قیمت‌ها در کوتاه‌مدت جای افت بیشتر دارند.»

طبق گفته تعدادی از معامله‌کنندگان، احتمال می‌رود روند صعودی اخیر پلی‌پروپیلن بازارهای معاملات آتی بورس کالای دالیان، بازار ویتنام را تقویت کند. یکی از فروشندگان اظهار داشت: «احتمال می‌رود سیر صعودی بازارهای معاملات آتی در این هفته به قیمت‌های پلی‌پروپیلن کمک کنند تا میزان‌های اخیر خود را حفظ کنند، اگرچه دورنمای کوتاه‌مدت پلی‌پروپیلن با توجه به سکون تقاضا در میان عرضه مناسب، همچنان ضعیف است.»

یکی از تبدیل‌کننده‌های بسته‌بندی گفت: «با توجه به روند کاهشی که در جریان است، ترجیح می‌دهیم که موضع انتظار و رصد خود را حفظ کنیم. جنگ تجاری بین آمریکا و چین دورنمای کوتاه‌مدت بازار را نامشخص کرده است.»

 

 

 

ارسال نظر