کد خبر : 40732

بررسی‌های زیست‌محیطی و افزایش قیمت‌های اتیلن و نفت خام؛

نشانه‌ای از کاهش قیمت پی وی سی پیش از سال نوی چین نیست

علی‌رغم محدودیت در تقاضا به علت فصل زمستان، انتظار می‌رود به تاثیر از افزایش قیمت‌های اتیلن در آسیا، روند افزایشی در بازار انرژی و افزایش تقاضا از بازار هند، قیمت‌های پی وی سی در آینده‌ی نزدیک همچنان بالا بمانند

نشانه‌ای از کاهش قیمت پی وی سی پیش از سال نوی چین نیست

پتروتحلیل-در حالی فورموسا برای دومین ماه پیاپی اقدام به افزایش قیمت‌های پی وی سی صادراتی برای بازار چین کرد که اکثر معامله گران انتظار آن را داشتند.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت‌های جدید اعلام شده نشانگر افزایش 40 دلار در هر تنی نسبت به قیمت‌های ژانویه و بدون تخفیف حجمی، معادل 910 دلار در هر تن (CFR چین، نقد) بودند. تاجری اظهار داشت: «با توجه به پیش رو بودن سال نو در چین که در ماه فوریه اتفاق می‌افتد، این بار میزان سهمیه تخصیصی این تولیدکننده‌ی بزرگ محدود است.»  ضمنا، بازه کلی قیمت برای پی وی سی گرید k67 وارداتی معادل 910 تا 920 دلار در هر تن (CIF چین، نقد) گزارش شد.

قیمت‌های استیلن و پی وی سی اتیلن پایه در بازار داخلی عمدتاً در حوالی نرخ‌های هفته‌ی گذشته نوسان کردند. پی وی سی در بازار معاملات آتی بورس کالای دالیان از 10 ژانویه‌ 18 دلار در هر تن افزایش هفتگی داشته است. رویکرد به بازار داخلی به علت برخی عوامل ازجمله محدودیت فعلی در عرضه خصوصاً برای پی وی سی اتیلن پایه، مشکلات مربوط به ترابری، بررسی‌های زیست‌محیطی و همچنین افزایش قیمت‌های اتیلن و نفت خام همچنان مناسب باقی ماند. یک آمیزه‌کار اظهار داشت: «قیمت‌ها، بر خلاف همیشه، هیچ نشانه‌ای از کاهش پیش از سال نو در چین نشان نمی‌دهند. عقیده داریم بازار به تاثیر از افزایش در بازارهای انرژی و بررسی‌های سختگیرانه‌ی زیست‌محیطی به افزایش نرخ ادامه خواهد داد.

علی‌رغم محدودیت در تقاضا به علت فصل زمستان، انتظار می‌رود به تاثیر از افزایش قیمت‌های اتیلن در آسیا، روند افزایشی در بازار انرژی و افزایش تقاضا از بازار هند، قیمت‌های پی وی سی در آینده‌ی نزدیک همچنان بالا بمانند.

همچنین، شرایط نامساعد جوی در آمریکا باعث ایجاد دغدغه در خصوص وضعیت عرضه، در میان معامله‌کنندگان شده است، چراکه این مسئله ممکن است به کاهش عرضه محموله‌ها از این کشور به بازار آسیا منجر بشود.

ارسال نظر