کد خبر : 40697

تداوم رشد قیمت در بازار پی وی سی چین؛

3 عامل تاثیر گذار بر دورنمای مثبت بازار پی وی سی

انتظار می‌رود قیمت‌های پی وی سی در روزهای آتی و هم‌راستا با محدودیت در عرضه‌، افزایش هزینه‌ها و وضعیت بازار معاملات آتی، همچنان به رشد خود ادامه دهد

3 عامل تاثیر گذار بر دورنمای مثبت بازار پی وی سی

پتروتحلیل- بازار وارداتی پی وی سی چین روند افزایشی خود را در این هفته پیگیری کرد، چراکه تعدادی از تولیدکنندگان منطقه‌ای تصمیم گرفتند مطابق تصمیم تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی برای افزایش قیمت خود در ماه ژانویه‌ عمل کنند. بازار داخلی نیز برای سومین هفته پیاپی روند فزاینده‌ی خود را ادامه داد.

به گزارش «پتروتحلیل»، بازه کلی قیمت در بازار واردات برای پی وی سی گرید k67 معادل 870 تا 915 دلار در هر تن (CIF چین، نقد) گزارش شد که نسبت به هفته گذشته 30 تا 45 دلار در هر تن بالاتر بود. یک تولیدکننده تایوانی دیگر نیز قیمت‌های صادراتی خود برای این کشور را 65 تا 70 دلار نسبت به آخرین قیمت‌های خود بالا برد و در واقع بازه بالایی قیمت‌های این هفته را ارائه کرد. منبعی نزدیک به این تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی اظهار داشت: «فکر می‌کنیم تقاضا به جز در بازار هند مناسب باشد. مصرف‌کنندگان در حال انجام خریدهای خود هستند چراکه فکر می‌کنند قیمت‌ها دیگر به کف خود رسیده‌اند. عقیده داریم بازار روندی ثابت تا افزایشی را در ماه‌های آتی سپری خواهد کرد.»

در بازار داخلی، قیمت‌های پی وی سی استیلن و اتیلن پایه به ترتیب حدود 33 و 13 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته رشد داشتند. پی وی سی در بازار معاملات آتی بورس کالای دالیان از 20 دسامبر به صورت هفتگی 13 دلار در هر تن افزایش داشته است.

رویکرد به بازار همچنان تحت فشار افزایشی ناشی از رشد در بازار معاملات آتی، عرضه‌ی محدود به تاثیر از بررسی‌های فعلی زیست‌محیطی و نیز تصمیم دولت برای مجاز کردن استفاده از زغال‌سنگ برای مصارف گرمایشی قرار داشت.  این علی‌رغم این مسئله است که شرایط نامناسب جوی باعث ایجاد مشکلات در ترابری محموله‌ها و سبب کاهش هرچه بیشتر تقاضا شده است. تاجری اظهار داشت: «عقیده داریم سطح پایین موجودی انبارها و هزینه‌های سنگین، مشکلات ترابری را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد و قیمت‌ها در آینده‌ی نزدیک عمدتاً ثبات خواهند داشت.»

انتظار می‌رود قیمت‌های پی وی سی در روزهای آتی و هم‌راستا با محدودیت در عرضه‌، افزایش هزینه‌ها و وضعیت بازار معاملات آتی، همچنان به رشد خود ادامه دهد. قیمت‌های رو به رشد اتیلن در آسیا، بهبود تقاضا در بازار هند و همچنین تعطیلی‌های آتی برخی تولیدکنندگان ژاپنی نیز باعث افزایش احتمال افزایش در دورنمای قیمت‌ها شده است.

ارسال نظر