کد خبر : 40667

توجه معامله‌کنندگان پی وی سی ترکیه به قیمت‌های جدید اروپا

در اروپا، با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس، نرخ پی وی سی روندی ثابت تا اندکی افزایشی داشت

توجه معامله‌کنندگان پی وی سی ترکیه به قیمت‌های جدید اروپا

پتروتحلیل- در ترکیه، قیمت‌های ابتدایی پی وی سی اروپا روندی ثابت تا اندکی افزایشی داشت، آن هم به دنبال افزایش 32 یورو در هر تنی قیمت اتیلن.

به گزارش «پتروتحلیل»، یکی از تولیدکنندگان اروپای غربی قیمت‌های جدید خود برای ماه ژانویه‌ را 920 تا 930 دلار در هر تن برای گرید k67،  950دلار در هر تن برای گرید k58 و 960 دلار در هر تن برای گرید k70 (همگی CIF ترکیه، نقد) اعلام کرد که تغییر چندانی نداشتند. در کل، بازه‌ی قیمت‌های منابع اروپایی برای گرید k67 معادل 910 تا 930 دلار و برای گرید k58 معادل 930 دلار در هر تن بوده است.

این مسئله با افزایش اندک قیمت‌ها از جانب تاجران همراه بود. تاجری خاطرنشان کرد: «با وجود این، ما نسبت به وضعیت تقاضا برای ماه دسامبر چندان خاطرجمع نیستیم، خصوصاً اگر این شایعه حقیقت داشته باشد که در چند هفته گذشته برخی تاجران محموله‌های حجیمی را در نرخ 850 تا 870 دلار در هر تن به فروش رسانده‌اند.»

 همچنین، بازه قیمت گرید k67 در بازار داخلی 1100 تا 1150 دلار در هر تن (شامل مالیات بر ارزش افزوده) گزارش شده است.

پی وی سی گرید k67 آمریکا در مقایسه با هفته‌ی گذشته، با قیمت معادل 830 تا 855 دلار در هر تن (CIF و نقد و مشمول 6/5 درصد عوارض و 18/81درصد ADD) با اندکی افزایش در بازه‌ی پایین قیمت‌ها همراه بود. گزارش شده یکی از خریداران بزرگ قادر است در صورت ثبت سفارش قطعی، با نرخ 810 دلار در هر تن معامله کند، اگرچه این مسئله هنوز توسط دیگر منابع تایید نشده است.

معامله‌کنندگان اظهار داشتند: «محدودیت در عرضه و بهبود تقاضای خرید همچنان برای تولیدکنندگان آمریکایی سودمند است.» حالا که شرکت Westlake Chemical واحد تولیدی پی وی سی خود در ایالت لوئیزیانا را به مدت یک ماه تعطیل کرده است، پی وی سی صادره از آمریکا نیز همچنان محدود می‌ماند.

به تاثیر از وضعیت تقاضا، تردیدها در خصوص وضعیت بازار در کوتاه‌مدت کماکان ادامه دارد، اما اکثر معامله‌کنندگان انتظار دارند بازار وضعیت روشن و معلومی به خود بگیرد خصوصاً درخصوص وضعیت منابع اروپایی در حین برگزاری نمایشگاه این هفته. 

در اروپا، با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس، نرخ پی وی سی روندی ثابت تا اندکی افزایشی داشت. قرار است بازارهای وارداتی آسیا قیمت‌های جدیدی را از جانب تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی دریافت کنند؛ همین طور قیمت‌ها در بازار داخلی چین نیز به علت افزایش در بازار معاملات آتی با رشد همراه بود.

 

ارسال نظر