کد خبر : 40663

«فورموسا»، قیمت پی وی سی را کاهش یا افزایش می دهد؟

بازار پی وی سی در انتظار تصمیم فورموسا

بیشتر فروشندگان به دلیل افزایش فصلی تقاضا، قیمت‌ بالای اتیلن و کاهش چشمگیر قیمت‌ها در دو ماه گذشته، آیندۀ بازار را مثبت پیش‌بینی می‌کنند

بازار پی وی سی در انتظار تصمیم فورموسا

پتروتحلیل- فعالان بازار پی‌وی‌سی در هند این هفته در انتظار اعلام قیمت‌های ماه ژانویۀ شرکت فورموسا هستند و در خصوص جهت احتمالی بازار نظرات متفاوتی دارند.

به گزارش «پتروتحلیل» به نقل از تجارت صنعت خلیج فارس، بیشتر فروشندگان به دلیل افزایش فصلی تقاضا، قیمت‌ بالای اتیلن و کاهش چشمگیر قیمت‌ها در دو ماه گذشته، آیندۀ بازار را مثبت پیش‌بینی می‌کنند.

در هفتۀ گذشته، به رغم تلاش قبلی برخی تولیدگنندگان خارجی برای افزایش جزیی قیمت‌ها، پی‌وی‌سی وارداتی در هند بازار نسبتاً پایداری داشت. احساسات بازار، به دلیل افزایش فصلی تقاضا در بخش لوله، مثبت بوده است؛ اما برخی از فعالان بازار معتقدند این حس مثبت هنوز در قیمت‌ها نمایان نشده است که علت آن به میزان عرضه باز می گردد. یکی از عوامل شرکت فورموسا در خصوص قیمت‌های ماه ژانویه اعلام کرد که این شرکت قیمت‌ محصولات خود را در بازار هند ثابت نگاه خواهد داشت یا نهایتاً 10 تا 20 دلار در هر تن افزایش خواهد داد. بازگشت مثبت بازار داخلی چین در روزهای گذشته می‌تواند یکی از عوامل موثر در تصمیم تولیدکننده‌ها به افزایش قیمت محصولات خود باشد.

از سوی دیگر با توجه به حجم بالای موجودی انبارهای تولیدکنندگان، برخی خریداران در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند. از سوی دیگر، از نظر گروهی از فعالان بازار، اگرچه تقاضای فصلی در بازار هند چندان بد نبوده است، اما برای ایجاد احساسات مثبت در بازار، میزان تقاضا باید بیشتر باشد.

این گروه از فعالان بازار معتقدند؛ افزایش عرضه ممکن است مانع افزایش قیمت‌ها در ماه ژانویه شود. به گفتۀ یکی از کنشگران بازار، با اینکه تقاضا در ماه فوریه به حداکثر  میزان خود می‌رسد، بعضی فروشندگان داخلی هنوز محصولات خود را با تخفیف به فروش می‌رسانند. لذا انتظار می‌رود شرکت فورموسا قیمت ‌فروش محصولات خود در ماه ژانویه را چیزی در حدود20 دلار در هر تن کاهش دهد.

ارسال نظر