کد خبر : 40570

فرموسای تایوانی باز هم نرخ پی وی سی را کاهش می دهد؟

روندهای متضاد نرخ‌های اتیلن و پی وی سی استیلن در چین

برخی معامله‌کنندگان عقیده دارند ممکن است قیمت‌های ماه دسامبر یک تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی با کاهش‌هایی 20 تا 30 دلار در هر تنی نسبت به ماه نوامبر همراه باشد

روندهای متضاد نرخ‌های اتیلن و پی وی سی استیلن در چین

پتروتحلیل- در بازار داخلی چین، قیمت‌های اتیلن و پی وی سی استیلن پایه این هفته مسیرهای مخالفی را طی کردند، حال آنکه روند کاهشی در بازار وارداتی نیز برای یک هفته‌ی دیگر پابرجا باقی ماند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار داخلی و در پی اثر حمایتی افزایش قیمت‌ها در بازار زغال‌سنگ، قیمت‌های پی وی سی استیلن پایه به صورت هفتگی روندی ثابت تا افزایشیِ 5 دلار در هر تنی داشتند. از سوی دیگر، روند کاهشی برای قیمت‌های پی وی سی اتیلن پایه همچنان پایدار است و قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته بین 0 (بدون تغییر) تا 7 دلار در هر تن کاهش داشتند.

پی وی سی در بازار معاملات آتی بورس کالای دالیان تا 1 نوامبر کاهش‌های هفتگی 18 دلار در هر تن داشته است. منبعی نزدیک به یک تولیدکننده پی وی سی استیلن پایه خاطرنشان کرد: «قیمت‌های بالای زغال‌سنگ عرضه‌کنندگان را مجبور کرد قیمت‌های بالای خود را حفظ کنند.» منبعی نزدیک به یک تولیدکننده پی وی سی اتیلن پایه نیز اشاره کرد: «بررسی‌های زیست‌محیطی فعلی به جدیت ماه‌های آگوست تا سپتامبر نیست و انتظار می‌رود با توجه به نزدیکی فصل زمستان، سطح تقاضا پایین بیاید. فکر می‌کنیم احتمال اینکه قیمت‌های پی وی سی در چین بهبود داشته باشند وجود ندارد مگر اینکه بازار هند بهبود یابد.»

طی این هفته، بازه کلی قیمت های وارداتی برای پی وی سی گرید k67 کاهشی 0 (بدون تغییر) تا 30 دلاری داشتند و معادل 860 تا 900 دلار در هر تن (CIF چین، نقد) گزارش شدند. کارگزار یک تولیدکننده آمریکایی گزارش داد که قیمت های پیشنهادی از جانب عرضه‌کننده‌ی پی وی سی طرف قراردادشان برای بازار چین نسبت به ماه گذشته 30 دلار کاهش داشته است و در نتیجه بازه‌ی پایین قیمت‌های این هفته را تشکیل داده است. تاجری تایوانی نیز اظهار داشت: «فکر می‌کنیم عرضه از آمریکا دیگر محدود نباشد.»

آمار نشان می‌دهد واردات پی وی سی چین در ماه سپتامبر حدود 12 درصد افزایش ماه به ماه و 89 درصد افزایش سال به سال داشته و به 84،510 تن رسیده است که بیشترین میزان واردات ماهانه از آگوست سال 2012 محسوب می‌شود.

عمدتاً انتظار می‌رود با توجه به رکود خرید و فروش و کاهش قیمت‌ها در بازار معاملات آتی، کاهش قیمت‌های اتیلن در آسیا و همچنین افزایش روزافزون عرضه از آمریکا و روند کاهشی در بازارهای جهانی پی وی سی، بازار پی وی سی همچنان زیر فشار باقی بماند. در این میان، برخی معامله‌کنندگان عقیده دارند ممکن است قیمت‌های ماه دسامبر یک تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی با کاهش‌هایی 20 تا 30 دلار در هر تنی نسبت به ماه نوامبر همراه باشد. با وجود این، برخی معامله‌کنندگان با توجه به قیمت‌های بالای زغال‌سنگ و پیشرفتی که از مدت‌ها پیش برای تقاضا در بازار هند پیش بینی‌ کرده‌اند، هنوز انتظار دارند در روند بازار بهبود ایجاد شود.

ارسال نظر