کد خبر : 40588

در چهارمین هفته حذف سقف قیمت پلی پروپیلن ها؛

رقابت پلی پروپیلن بازها شکسته شد

کاهش درصد های رقابت قیمتی برای خرید پلی پروپیلن ها در هفته جاری نیز ادامه داشت، به طوری که درصدهای رقابت قیمتی در زمان اعمال سقف قیمت بسیار بیشتر از معاملات هفته جاری بود، از این رو رقابت پلی پروپیلن بازها در چهارمین هفته حذف سقف قیمت این کالاها، شکسته شد

رقابت پلی پروپیلن بازها شکسته شد

پتروتحلیل- همان طور که انتظار می رفت در چهارمین هفته پس از آزادسازی سقف قیمت پلی پروپیلن ها و با توجه به حجم عرضه های مناسب از سوی پلی پروپیلن سازها، بازار این گروه متعادل تر از همیشه شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، به این ترتیب کاهش درصد های رقابت قیمتی برای خرید پلی پروپیلن ها در هفته جاری نیز ادامه داشت، به طوری که درصدهای رقابت قیمتی در زمان اعمال سقف قیمت بسیار بیشتر از معاملات هفته جاری بود، از این رو رقابت پلی پروپیلن بازها در چهارمین هفته حذف سقف قیمت این کالاها، شکسته شد. البته عرضه پلی پروپیلن جم هم امروز همراه با سایر مجتمع های پلی پروپیلن ساز ، در تعادل بیشتر این گروه موثر بود.

البته همچنان عرضه پلی پروپیلن های شازند و بخشی از عرضه های پتروشیمی رجال فردا انجام می شود، به نظر می رسد تجمیع این عرضه ها در روز دوشنبه نیز می تواند همچنان سبب کاهش درصد رقابت برای پلی پروپیلن ها شود.

از سوی دیگر با وجود وقفه یک هفته ای در عرضه پلی پروپیلن ZR230C  نویدزرشیمی این گرید با 13 درصد رقابت قیمتی به فروش رسید که البته نباید تاثیر افزایش عرضه و ایجاد محدودیت ثبت سفارش توسط این مجتمع را در این نوع معامله نادیده گرفت.

البته در هفته های گذشته پتروشیمی رجال هم گرید مشابه را عرضه کرده بود، به نظر می رسد در صورت ادامه دار بودن عرضه های این کالا در هفته های آتی شاهد روند متعادل تری از این کالا باشیم.

در همین حال پلی پروپیلن گرید فیلم ZH525J نویدزرشیمی همچنان مانند قبل از آزادسازی سقف قیمت با 10 درصد رقابت قیمتی به فروش رسید. همچنین پلی پروپیلن شیمیایی ZH515MA که در برخی از هفته های گذشته روندی تقریبا ملتهب داشت، در این هفته روندی متعادل تر را سپری کرد.

از سوی دیگر پلی پروپیلن نساجی گرید 1102XK رجال نیز با 4 درصد رقابت قیمتی به فروش رسید که با توجه به عرضه کم آن رقابتی منطقی است. گرید پلی پروپیلن نساجی 060 پلی نار نیز که از گریدهای جذاب این گروه محسوب می شود، در این هفته رقابت معقول تر و 4 درصدی را تجربه کرد. سایر گریدهای پلی پروپیلن نساجی بین یک تا 2 درصد رقابت قیمتی ر ا تجربه کردند که بسیار معقول است.

البته گرید نساجی Z30G با قیمت پایه معامله شد. پلی پروپیلن های شیمیایی زیادی هم در این هفته با قیمت پایه معامله شدند. همچنین سایر پلیمرهای عرضه شده در این هفته به طور کاملا متعادل و در دو مرحله تالار اصلی و مچینگ معامله شدند.

ارسال نظر