کد خبر : 40550

نگاهی به معاملات پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی؛

انتظار بازار از پلی پروپیلن سازها

پتروشیمی رجال هم بخشی از عرضه 1102xk خود را به روز سه شنبه انتقال داده است که با توجه به شرایط بازار پلی پروپیلن ها منطقی به نظر نمی رسد و در صورت انجام کل عرضه در یک روز احتمال داشت که رقابت قیمتی این محصول نیز کمتر شود

انتظار بازار از پلی پروپیلن سازها

پتروتحلیل- معاملات محصولات پلیمری دیروز که بیشتر متشکل از گریدهای مختلف پلی پروپیلن بود همچون گذشته با جذابیت زیادی انجام شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، البته با توجه به آزادسازی محدودیت نوسان نرخ این گروه، انتظار می رفت عرضه ها از سوی پلی پروپیلن سازها در سطح بالایی حفظ شده و از طرفی برای گریدهای بسیار ملتهب همچون ZB332  نویدزرشیمی هم محدودیت ثبت سفارش اعمال شود. ولی متاسفانه در این روز هم از حجم عرضه های گرید نساجی کاسته شده بود و هم خریداران می توانستند تا میزان 147 تن (نصف عرضه) ثبت سفارش کنند؛ این موضوعات سبب شد تا برای این گرید 25 درصد رقابت شود.

در همین حال گرید 510L نویدزرشیمی هم که کاهش عرضه داشت با 11 درصد رقابت قیمتی مورد معامله قرار گرفت. کالاهای R40 پتروشیمی شازند، پلی پروپیلن فیلم گرید و نساجی 060 پلی نار نیز با ده درصد رقابت قیمتی به فروش رسیدند که با توجه به شرایط می توان گفت رقابت قیمتی معقولی بوده است؛ زیرا کالای R40 مدتها بود عرضه نشده بود و کالای 060 هم در هفته گذشته 12 درصد رقابت قیمتی داشت، در نتیجه در هفته جاری کاهش رقابت هم داشته است. گریدهای فیلم هم که قبل از آزادسازی همواره با سقف ده درصدی قیمت معامله می شدند. 

از سوی دیگر گرید های پلی پروپیلن 1102xk رجال، ZH515MA نویدزرشیمی و سنگین تزریقی 62N18UV لرستان نیز با 8 درصد رقابت قیمتی معامله شدند. البته لازم به ذکر است که پتروشیمی نویدزرشیمی افزایش عرضه گرید zh515ma را اعمال نکرد، با اعمال این افزایش عرضه، این کالا با قیمت معقول تری به فروش می رسید.

همچنین پتروشیمی رجال هم بخشی از عرضه 1102xk  خود را به روز سه شنبه انتقال داده است که با توجه به شرایط بازار پلی پروپیلن ها منطقی به نظر نمی رسد و در صورت انجام کل عرضه در یک روز احتمال داشت که رقابت قیمتی این محصول نیز کمتر شود.

پتروشیمی شازند نیز که برای اولین بار گرید p100 لوله را جایگزین EX3 خود کرده بود موفق شد کالای خود را با 7 درصد رقابت قیمتی به فروش برساند. به نظر می رسد با توجه به بالاتر بودن قیمت پایه P100 و حاشیه سود بیشتر این مجتمع ترجیح داده است این کالا را تولید کند.

پلی پروپیلن های نساجی با MFI 25  مانند 552R شازند و نویدزرشیمی نیز 4 تا 6 درصد رقابت قیمتی را تجربه کردند. در همین حال سبک خطی 209AA شازند نیز با سه درصد رقابت قیمتی معامله شد. دیگر گرید سبک خطی یعنی 22B02 مهاباد نیز یک درصد رقابت قیمتی داشت. سایر گریدهایی همچون BL3  مارون نیز با قیمت پایه معامله شدند.

ارسال نظر