کد خبر : 40545

َقیمت ABS در آسیا از آکریلونیتریل تاثیر نگرفت؛

پیش بینی کاهش بیشتر قیمت قرادادهای استایرن در نوامبر

انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک قیمت‌های آکریلونیتریل بوتادین استایرن، علی‌رغم قیمت‌های روبه‌رشد آکریلونیتریل در بازارهای نقدی جهانی و کمبود عرضه، هم در اروپا و هم در آسیا همچنان پایین بماند

پیش بینی کاهش بیشتر قیمت قرادادهای استایرن در نوامبر

پتروتحلیل- بازارهای آکریلونیتریل بوتادین استایرن در آسیا و اروپا تاثیری از روند افزایشی قیمت‌های آکریلونیتریل نگرفتند.

به گزارش «پتروتحلیل»، انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک قیمت‌های آکریلونیتریل بوتادین استایرن، علی‌رغم قیمت‌های روبه‌رشد آکریلونیتریل در بازارهای نقدی جهانی و کمبود عرضه، هم در اروپا و هم در آسیا همچنان پایین بماند.

کاهش عرضه آکریلونیتریل از سوی آمریکا در پی طوفان هاروی، منجر به تشدید مشکلات در عرضه به شکل سراسری شده است و قیمت‌های آکریلونیتریل در بازار نقدی آسیا و اروپا از اواسط ماه سپتامبر به ترتیب افزایش‌های حدوداً 300 و 350 دلاری در هرتن ثبت کرده‌اند. 

با وجود این، قیمت‌های آکریلونیتریل بوتادین استایرن در ماه جاری شاهد کاهش‌هایی نیز بوده است و در برابر افزایش‌های سنگین قیمت‌های آکریلونیتریل که سهمی حدوداً 25 درصدی در ساخت آکریلونیتریل بوتادین استایرن دارد مقاومت کرده است.

در چین، قیمت آکریلونیتریل بوتادین استایرن در هفته‌ی منتهی به تعطیلات شروع به کاهش کرد و علی‌رغم تلاش های برخی فروشندگان که با اشاره به مسئله عرضه محدود سعی در ثابت نگه داشتن قیمت‌های خود داشتند، از آن موقع روند کاهشی خود را حفظ کرده است. بازار وارداتی در آسیای جنوب‌شرقی نیز همین روند را طی کرده است. اگرچه قیمت‌های آکریلونیتریل روندی افزایشی داشته است، اما استایرن روبه‌کاهش و تقاضای کم بر رویکرد به بازار سایه افکنده‌اند. 

معامله‌کنندگان در آسیا عقیده دارند قیمت‌های آکریلونیتریل بوتادین استایرن هم‌راستا با پایین بودن سطح تقاضا برای استایرن و آکریلونیتریل بوتادین استایرن، به روند کاهشی خود ادامه می‌دهند؛ با وجود این، فصل اوج خرید و فروش دستگاه‌های خانگی در حال نزدیک شدن است و این امر ممکن است موجب تعادل بازار و محدود شدن کاهش‌های احتمالی بشود.

در این میان، در اروپا قراردادهای ماه اکتبر با نرخی بدون تغییر تا اندکی افزایشی منعقد شدند، آن هم به دلیل مشکلات مربوط به عرضه که تا اواسط ماه اکتبر ادامه داشت، اگرچه بازگشایی خط ریلی در آلمان زمینه را برای عرضه محصولات در اروپا فراهم کرد و لذا تقاضا کاهش یافت. 

اکنون انتظار می‌رود دورنمای قیمت‌های ماه نوامبر در اروپا با کاهش همراه باشد، چراکه پیش بینی می‌شود قراردادهای استایرن با کاهش‌های بیشتری منعقد شوند. توزیع‌کننده‌ای در بلژیک اظهار داشت: «به علت کاهش استایرن و نزدیک شدن به پایان سال، دورنمای قیمت‌های ماه نوامبر کاهشی خواهد بود.» به نقل از معامله‌کنندگان، فشار وارده به فروشندگان بازار برای فروش محصولات‌شان، در ماه دسامبر افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر