کد خبر : 40323

آغاز دور جدید افزایش قیمت پلی استایرن ها

بازارهای پلی استایرین و آکریلونیتریل بوتادین استایرن در چین و جنوب شرقی آسیا همزمان با افزایش قیمت های نشئت گرفته از هزینه خوراک، به بالاترین سطح خود از ماه مارس رسیده است

آغاز دور جدید افزایش قیمت پلی استایرن ها

پتروتحلیل- صعود قیمت های استایرن عامل روندهای افزایشی در بازارهای وارداتی پلی استایرین و آکریلونیتریل بوتادین استایرن در آسیا هستند.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت های پلی استایرن و آکریلونیتریل بوتادین استایرن وارداتی در آسیا در این هفته به دنبال جهش قیمت های استایرن افزایش یافت و دور جدیدی از افزایش های قابل ملاحظه را ثبت کرد. بازارهای پلی استایرین و آکریلونیتریل بوتادین استایرن در چین و جنوب شرقی آسیا همزمان با افزایش قیمت های نشئت گرفته از هزینه خوراک، به بالاترین سطح خود از ماه مارس رسیده است.

در آسیا بازار نقدی استایرن تا حال حاضر در این هفته روند ثابتِ افزایشی خود را حفظ کرده و شاهد افزایش انباشته ای نزدیک به 100 دلار در هر تن بوده که بطور متوسط در پنج ماه اخیر بالاترین میزان افزایش است. تاجران جهش قیمت های نقدی را به کاهش عرضه در سرتاسر بازارهای جهانی مرتبط دانسته این در حالی است که نگرانی ها در مورد عرضه پس از طوفانِ هاروی بسیاری از پالایشگاه های قرار گرفته در امتداد سواحل خلیج آمریکا را مجبور به تعطیلی کرده است. برخی از فروشندگان آکریلونیتریل بوتادین استایرن در این هفته افزایش های سه رقمی را بر پیشنهادهای خود اِعمال کرده اند؛ این امر همراه با افزایش هزینه خوراک بوده و در حالی اتفاق افتاده است که قیمت های وارداتی در بازارهای چین و جنوب شرقی آسیا برای اولین بار از ماه مارس تاکنون، در مرز 2000 دلار در هر تن (CIF) یا بالاتر از آن قرار گرفته اند.

یکی از منابع ما از طرف یکی از تولیدکنندگان کره جنوبی گزارش داده است که پیشنهادهای آکریلونیتریل بوتادین استایرنِ آن ها به چین به سبب افزایش هزینه خوراک، نسبت به دو هفته قبل 200 دلار در هر تن افزایش یافته است. این منبع اظهار داشته است: «قیمت های غالبِ بازار بطور چشمگیری بالا هستند.»

یک تاجر در چین نیز گفته است: «قیمت های آکریلونیتریل بوتادین استایرن و پلی استایرن به سبب افزایش هزینه محصولات بالادستی در مسیر افزایشی باقی خواهند ماند؛ این در حالی است که تقریبا بین تاجران وحشت بوجود آمده است. قیمت های پیشنهادی ما در محاسبه هفتگی 60 تا 80 دلار در هر تن افزایش یافته اند.»

در بازار جنوب شرق آسیا، یک تاجر اندونزیایی گزارش داده است که قیمت های آکریلونیتریل بوتادین استایرنِ عرضه کننده آن ها از کره جنوبی نسبت به هفته گذشته تا 90 دلار در هر تن افزایش یافته و اشاره کرده است: «به نظر ما قیمت ها بیش از حد سریع بالا رفت و پایین آمدن آن نیز ممکن است سریع باشد.»

ارسال نظر