کد خبر : 40535

در پی بلاتکلیفی در بازار؛

شرکت Sinopec قیمت‌های بوتادین شرق چین را 4 درصد کاهش داد

اگرچه در اثر این تعطیلی قیمت‌ها در بازار داخلی لاستیک استایرن بوتادین بالا رفته اما بازار بوتادین از آن تاثیری نگرفته است و تاجران تصمیم گرفتند معامله نکنند و روند تغییرات را زیر نظر بگیرند

شرکت Sinopec قیمت‌های بوتادین شرق چین را 4 درصد کاهش داد

پتروتحلیل- به گزارش منابع بازار، شرکت China Petroleum and Chemical یا همان Sinopec قیمت‌های بوتادین ex-works خود در شرق چین را 400 یوان، معادل 3/9 درصد، کاهش داد و به 9،900 یوان، یا 1،252 دلار در هر تن (با درنظر گرفتن نرخ برابری ارز) رساند که از روز در روز سه‌شنبه اجرایی خواهد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، شرکت دولتی Sinopec آخرین بار قیمت‌های خود را در روز یازدهم ماه اکتبر 700 یوان کاهش داده بود و معادل 10،300 یوان در هر تن قیمت‌گذاری کرده بود.

این کاهش قیمت، با پایان کار کنگره حزب کمونیست در روز سه‌شنبه همزمان شد؛ کنگره حزب کمونیست 18 اکتبر آغاز شده بود. در جریان این کنگره که هر 5 سال برگزار می‌شود، تبادلات محصولات پتروشیمی محدود و محموله‌های صادر از شمال شرق به شرق چین با کاهش همراه بود.

رویکرد به بازار در چین متغیر است چراکه شرکت پتروشیمی Sinopec's Qilu در روز 16 اکتبر، یکی از دو خط تولیدی لاستیک استایرن-بوتادین (SBR) خود در شهر زیبو در شرق چین را تعطیل کرده است.

به گزارش یکی از منابع، این خط با ظرفیت تولید 100 هزار تن در سال تعطیل شد، اما خط دیگر که ظرفیتی 150 هزار تن در سال دارد هنوز در حال کار است.

چندین منبع گزارش کردند این تعطیلی ناشی از ناتوانی در براورده ساختن استانداردهای زیست‌محیطی تعیین‌شده از سوی دولت بوده است.

آنان گفتند این خط تولیدی SBR این شرکت ممکن است برای 3 تا 6 ماه تعطیل باشد و در نتیجه بوتادین این واحد در بازار نقدی عرضه شود.

همچنین این شرکت از یک واحد استخراج بوتادین با ظرفیت 164 هزار تن در سال واقع در همین مجتمع و همینطور یک واحد لاستیک بوتادین با ظرفیت 50 هزار تن در سال بهره می‌برد.

اگرچه در اثر این تعطیلی قیمت‌ها در بازار داخلی لاستیک استایرن بوتادین بالا رفته اما بازار بوتادین از آن تاثیری نگرفته است و تاجران تصمیم گرفتند معامله نکنند و روند تغییرات را زیر نظر بگیرند.

ارسال نظر