کد خبر : 40283

تجدید اعتماد به‌نفس فروشندگان پلی استایرن؛

احتمال ادامه دار شدن افزایش قیمت‌های استایرن و بوتادین تا سپتامبر

یکی از تبدیل‌کنندگان اظهار کرد: «ما به علت افزایش قیمت‌های پلی استایرن تحت فشار هستیم و معتقدیم این افزایش قیمت‌ها احتمالاً تا ماه سپتامبر ادامه خواهد داشت

احتمال ادامه دار شدن افزایش قیمت‌های استایرن و بوتادین تا سپتامبر

پتروتحلیل- در چین، افزایش قیمت در بازار صنایع بالادستی به چندین تولیدکننده‌ی تایوانی کمک کرده تا در این هفته و پس از مشاهده جوِ کاهشی قیمت ها در نیمه‌ی اول ماه آگوست، با اعتماد به نفس تازه و با قیمت‌های ثابت و رو به بالایی وارد بازار پلی استایرن وارداتی شوند.

به گزارش «پتروتحلیل»، با وجود این، تقاضا عمدتاً محدود باقی ماند. در این میان، ماجرای مشابهی در حال وقوع در بازار تولید داخلی بود.

در بازار داخلی، محدودۀ قیمت‌ها برای پلی استایرن معمولی بین 1300 تا 1345 دلار در هر تن و برای پلی استایرن مقاوم معادل 1380 تا 1480 دلار در هر تن (CIF چین، نقد و با شرایط فروش یکسان) گزارش شده‌اند. محدوده‌ی قیمت‌ها در مقایسه‌ی هفتگی برای هر دو محصول ثابت بوده است.

تاجری گزارش داد تولیدکننده‌ای تایوانی از هفته پیش قیمت‌های پلی استایرن خود را ثابت نگه داشته است. تولیدکننده‌ی دیگری از تایوان و از هفته‌ی گذشته، با توجه به افزایش‌های اخیر در قیمت استایرن، قیمت‌های پلی استایرن خود را 20 دلار در هر تن افزایش داده است. منبعی نزدیک به این تولیدکننده بیان داشت: «در مجموع تقاضا پایین است اما تقاضا برای پلی استایرن معمولی نسبتاً بیشتر از پلی استایرن مقاوم است. فکر می‌کنیم روند آتی عمدتاً باثبات باشد.»

در بازار داخلی چین و از هفته‌ی گذشته، در واکنش به افزایش قیمت‌های استایرن و بوتادین، قیمت‌های پلی استایرن معمولی و پلی استایرن مقاوم حدوداً بین 24 تا 44 دلار در هر تن افزایش داشته است. یکی از تبدیل‌کنندگان اظهار کرد: «ما به علت افزایش قیمت‌های پلی استایرن تحت فشار هستیم و معتقدیم این افزایش قیمت‌ها احتمالاً تا ماه سپتامبر ادامه خواهد داشت.»

انتظار می‌رود، تا زمانی که حمایت از سوی بازار صنایع بالادستی وجود داشته باشد، قیمت‌های پلی استایرن این روند باثبات و روبه ‌افزایش را در آینده‌ی نزدیک حفظ کنند. قیمت های بوتادین و استایرن در بازار نقدی در حال حاضر از قیمت‌های اوایل ماه آگوست بیشتر است. تعطیلی‌های فعلی و آتی چندین کارخانه‌ی تولید پلی استایرن نیز به این انتظارات قوت بخشیده‌ است. با وجود این، برخی معامله‌کنندگان اظهار می‌دارند که تقاضای پایین و قیمت‌های ناپایدار انرژی‌ها همچنان به عنوان عواملی باقی می‌مانند که ممکن است افزایش‌های احتمالی در قیمت‌ها را به تعویق بیندازد و یا متوقف کند.

ارسال نظر