کد خبر : 29685

قیمت پروپیلن و استایرن در سراشیبی

styrene_petrotahlil.ir

پتروتحلیل-افت قیمت مواد اولیه در نشریه پلاتس ادامه دار شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، علاوه بر افت قیمت اتیلن که در ۱۱ جولای چشمگیر بود و به رقم یک هزار و ۱۸۰ دلار در هر تن رسید، استایرن، پروپیلن، بوتادین و اتیلن گلایکول هم روندی نزولی داشتند. به این ترتیب احتمال افت دوباره قیمت محصولات پلیمری قوت گرفته است.

این در حالی است که قیمت استایرن با افتی معادل ۹۳ دلار به یک هزار و ۲۱۶ دلار در هر تن سی اف آر چین رسیده است. همچنین پروپیلن هم ۵۵ دلار نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته و با رقم ۸۵۵ دلار در هر تن و در منطقه جنوب شرق آسیا گزارش شده است.

گفته می شود یکی از دلایل مهم افت قیمت پروپیلن، تولید پروپیلن از ذغال سنگ در چین است که به عقیده کارشناسان این روش نمی تواند در بلندمدت جوابگو باشد.

در همین حال بوتادین هم نسبت به هفته گذشته کاهش ۱۴۰ دلاری را تجربه کرده و به رقم یک هزار و ۲۰۰ دلار در هر تن سی اف آر جنوب شرق آسیا رسیده است. البته اتیلن گلایکول در تاریخ ۱۱ جولای نسبت به اتیلن، پروپیلن، استایرن و بوتادین کمترین افت را داشته و با قیمت ۸۷۶ دلار در هر تن و در منطقه جنوب شرق آسیا گزارش شده است، اتیلن گلایکول نسبت به هفته گذشته ۴۲ دلار در هر تن افت قیمت داشته است.

ارسال نظر