کد خبر : 40517

تداوم قیمت‌های پایین در بازار پلی استایرن آسیایی علی‌رغم تثبیت استایرن

اگر استایرن تحت تاثیر تعطیلی برخی واحدهای تولیدی همچنان ثبات خود را حفظ کند، نهایتاً بازار پلی استایرن به این مسئله پاسخ خواهد داد

تداوم قیمت‌های پایین در بازار پلی استایرن آسیایی علی‌رغم تثبیت استایرن

پتروتحلیل- قیمت‌های پلی استایرن آسیایی این هفته همچنان به کاهش در بازارهای جهانی ادامه دادند، هرچند این هفته مقدار کاهش‌ها به نسبت کمتر بود. به گزارش «پتروتحلیل»، علی‌رغم تثبیت اخیر قیمت‌های استایرن در بازار نقدی منطقه، تقاضای خاموش همچنان در بازار پیش از پایان سال حکمفرماست. بنا به داده های ChemObris، بازارهای پلی استایرن منطقه بعد از افزایشی چشمگیر از اواسط سپتامبر روندی نزولی به خود گرفته‌اند.

منبعی نزدیک به یک تولیدکننده پلی استایرن در تایوان اذعان کرد قیمت‌های پلی استایرن هم در بازار چین و هم آسیای جنوب‌شرقی در حال کاهش هستند، چراکه تقاضا همچنان کم بوده است. این منبع تاکید کرد: «با توجه به نبود فعالیت‌های مناسب تبادلاتی در بازار، ممکن است قیمت‌ها کاهش‌های بیشتری داشته باشند. با وجود این، با توجه به اینکه ممکن است تقاضا در پی فصل قریب‌الوقوع فروش دستگاه‌های خانگی احیا شود، پیش بینی می‌کنیم کاهش‌های چشمگیری رخ ندهند.»

تاجری در چین از دریافت قیمت‌های جدید پلی استایرن معمولی و مقاوم از سوی یک تولیدکننده‌ی تایوانی خبر داد، آن هم با مبلغی 20 دلار در هر تن پایین‌تر. این تاجر عنوان کرد: «این تولیدکننده هنوز هم در حال فروش محموله‌های ماه اکتبر خود است چراکه از سهمیه‌های تخصیصی مناسبی برای پلی استایرن برخوردار است.» بنا به گزارش تاجران، یک تولیدکننده‌ی دیگر پلی استایرن نسبت به قیمت‌های هفته گدشته خود 30 دلار در هر تن کاهش صورت داد تا فروش محصولات خود را تسریع کند.

در بازار آسیای جنوب‌شرقی، معامله‌کنندگان در اندونزی گزارش دادند اخیراً بازار به رکود دچار شده و باعث وارد آمدن فشار به عرضه‌کنندگان پلی استایرن شده است. منبعی نزدیک به یک تولیدکننده پلی استایرن خاطرنشان کرد: «سازندگان محصولات نهایی این روزها سطح فعالیت خود را به زیر نرخ متوسط آورده‌اند که این مسئله باعث می‌شود میزان خرید آن‌ها نیز نزدیک به حداقل ممکن باشد.»

تاجری در مالزی اظهار داشت عرضه در بازار این کشور به قدر کافی بوده است.» این تاجر افزود: «بدین‌ترتیب، خریداران انتظار دارند قیمت‌های پلی استایرن در روزهای آتی کاهش‌های بیشتری داشته باشد، نظر به اینکه بسیاری از این خریداران سطح فعالیت کارخانه‌های‌ خود را پایین آورده‌اند.»

یک تولیدکننده‌ی کیسه در ویتنام تایید کرد که هیچ خریدی را در چند هفته‌ی اخیر صورت نداده است. این خریدار افزود: «ما همچنان قیمت‌ها را زیر نظر داریم و خریدی انجام نمی‌دهیم چراکه به نظرمان قیمت‌های معمول بازار هنوز بالا هستند و انتظار داریم کاهش‌های 50 دلار در هر تنی در اواخر ماه اکتبر ببینیم.»

از طرف دیگر چند تاجر با در نظر گرفتن ثبات اخیر در قیمت‌های استایرن در آسیا اظهار داشتن ممکن است روند کاهشی پلی استایرن در بازار به پایان خود نزدیک شده باشد. خریدران بیان کردند: «اگر استایرن تحت تاثیر تعطیلی برخی واحدهای تولیدی همچنان ثبات خود را حفظ کند، نهایتاً بازار پلی استایرن به این مسئله پاسخ خواهد داد.»

ارسال نظر