کد خبر : 39778

نزول پلی اتیلن ترفتالات از اوایل ماه فوریه

نزول پلی اتیلن ترفتالات از اوایل ماه فوریه

پتروتحلیل- در چین،روند نزولی در بازار داخلی و صادرات پلی اتیلن ترفتالات با توجه به تقاضای اندک، ادامه دار شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، محدوده کلی قیمت پلی اتیلن ترفتالات صادراتی از چین ۹۱۰ تا ۹۳۰ دلار در هر تن فوب چین به صورت نقدی گزارش شده است که در بازه بالا با ۱۰ دلار افت و در بازه پایینی با ثبات روبه رو بوده است.

قیمت پلی اتیلن ترفتالات صادراتی از کره هم زیر ۱۰۰۰ دلار در هر تن فوب گزارش شده است. محدوه کلی قیمت ۴۰ دلار در هر تن در طول هفته جاری کاهش یافته و به ۹۸۰ تا ۹۹۰ دلار در هر تن فوب به صورت نقدی اعلام شده است. یک تولیدکننده کره ای گفت: تخفیفات ۱۰ دلاری در معاملات نیز اعمال شده است.

وی افزود: پیشنهادات ما با توجه به تقاضای ضعیف اروپا رو به پایین است. یک منبع تولید کننده گفت: حتی پس از کاهش قیمت، خریداران هنوز در تلاش برای کاهش قیمت ها به سطوح پایین تر هستند.

در چین، بازار پلی اتیلن ترفتالات از اوایل فوریه روندی نزولی داشته و با شکستن قیمت ها به ۸۵۷ دلار در هر تن بدون مالیات بر ارزش افزوده رسید که برای اولین بار از نوامبر سال گذشته رخ داده است. به طور کلی قیمت پلی اتیلن ترفتالات ۲۵ تا ۴۰ دلار کاهش هفتگی را ثبت کرده است. یک تولیدکننده بطری گفت: پیشنهادات قیمتی از بازار محلی به صورت نقدی و انبار ترکیه ۸۵۷ دلار در هر تن بدون مالیات بر ارزش افزوده بوده است. این در حالی است که قیمت منواتیلن گلایکول نیز کاهش یافته و همچنان بازار پلی اتیلن ترفتالات رو به پایین است. با این حال ما باور داریم که تقاضا ممکن است در ماه مه با گرم تر شدن هوا در چین بهبود یابد.

بازیکنان بازار انتظار ندارند در کوتاه مدت بازار پلی اتیلن ترفتالات با تقاضای بالا روبه رو شود.

در همین حال قیمت اسید ترفتالیک خالص در هفته جاری ۵ تا ۱۰ دلار در هر تن کاهش یافته و به ۶۲۰ دلار در هر تن سی اف آر چین رسید، منواتیلن گلایکول هم با ۵ دلار افزایش به ۶۹۵ تا ۷۰۰ دلار در هر تن با شرایط یکسان رسید. در مقایسه با اوایل ماه آوریل قیمت منواتیلن گلایکول ۴۰ تا ۴۵ دلار کاهش یافته است.

ارسال نظر