کد خبر : 39231

افزایش قیمت پلی اتیلن ترفتالات در بازار صادراتی چین

افزایش قیمت پلی اتیلن ترفتالات در بازار صادراتی چین

پتروتحلیل- در چین، قیمت پلی اتیلن ترفتالات در بازار صادرات در هفته جاری افزایش یافت.

به گزارش «پتروتحلیل»، رشد قیمت منواتیلن گلایکول و اسیدترفتالیک خالص از دلایل رشد قیمت پلی اتیلن ترفتالات است. البته در بازار محلی قیمت پلی اتیلن ترفتالات اندکی رو به پایین ذکر شده است.

به این ترتیب در بازار صادرات قیمت پلی اتیلن ترفتالات۱۰۳۰ تا ۱۰۶۵ دلار در هر تن فوب به صورت نقدی گزارش شده که در بازه پایینی بدون تغییر نسبت به هفته قبل بود، اما در بازه بالایی ۲۵ دلار افزایش یافت.

یک تولیدکننده داخلی گزارش داد که آنها معاملات خود را با قیمت ۱۰۶۵ دلار در هر تن فوب به صورت نقدی انجام دادند. این در حالی است که بازیکنان بازار معتقدند که در کوتاه مدت هنوز جا برای افزایش قیمت اسیدترفتلیک وجود دارد.

بازیکنان بازار انتظار دارند که علاقه به خرید در خارج از کشور در کوتاه مدت افزایش یابد. تولیدکننده انتظار دارند تمایل به خرید با توجه به شروع ذخیره سازی این محصول افزایش یافته و قیمت ها نیز رشد کند.

البته در بازار محلی قیمت منواتیلن گلایکول و اسیدترفتالیک شاهد یک حرکت اصلاحی است، اما اخباری در خصوص اورهال خطوط تولید منواتیلن گلایکول در نیمه اول سال وجود دارد.

البته در بخش های شمالی و شرقی چین تقاضا همچنان به دلیل آب و هوای سرد اندک است.

بازیکنان بر این باورند که بازار پلی اتیلن ترفتالات صادراتی می تواند به روند افزایش خود در کوتاه مدت ادامه دهد. البته در هفته جاری قیمت اسیدترفتالیک خالص ثبات داشت و در محدوده ۶۸۵ تا ۶۹۰ دلار در هر تن سی اف آر گزارش شد.

ارسال نظر