کد خبر : 39156

افزایش قیمت پلی اتیلن ترفتالات زیر سایه منواتیلن گلایکول و اسیدترفتالیک

افزایش قیمت پلی اتیلن ترفتالات زیر سایه منواتیلن گلایکول و اسیدترفتالیک

پتروتحلیل- قیمت پلی اتیلن ترفتالات در چین در بازار داخلی و صادراتی در هفته جاری روندی افزایشی داشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، منواتیلن گلایکول و اسیدترفتالیک خالص نیز با افزایش با قیمت های بالاتر پیشنهاد شده است.

قیمت پلی اتیلن صادراتی از چین ۱۰۳۰ تا ۱۰۴۰ دلار در هر تن فوب، به صورت نقدی گزارش شده که در مقایسه با سطوح پیش از تعطیلات، ۴۰ تا ۵۰ دلار رشد را نشان می دهد.

یک تولیدکننده پلی اتیلن ترفتالات گفت: خبر اقدامات ضددامپینگ اتحادیه اروپا در بازار پلی اتیلن ترفتالات چین، خبر خوبی برای ما است.

همچنین یک سازنده پلی اتیلن ترفتالات کره جنوبی گزارش داد که آنها صادرات خود را به حالت تعلیق درآورده اند؛ چرا که خریداران هیچ علاقه ای به پیشنهادات ما که به ۱۰۵۰ دلار در هر تن فوب افزایش یافته نشان نداده اند.

در بازار محلی چین قیمت پلی اتیلن ترفتالات حدود ۶۰ تا ۶۶ دلار در هر تن افزایش یافت. یک تاجر گفته است: بازار توسط افزایش هزینه ها به بالا رانده شده است. این در حالی است که انتظار می رود قیمت ها در بازار پلی اتیلن ترفتالات افزایش یابد؛ چرا که هنوز بازیکنان کاملا به بازار برنگشته اند.

انتظار می رود افزایش قیمت پلی اتیلن ترفتالات در کوتاه مدت پی گرفته شود، هر چند تقاضا به اندازه کافی قوی نیست. قیمت اسیدترفتالیک خالص هم ۱۰ دلار در هفته جاری رشد کرد و به ۶۸۵ دلار در هر تن سی اف آر چین رسید، در حالی که قیمت منواتیلن گلایکول به ۹۳۰ تا ۹۳۵ دلار در هر تن با شرایط یکسان رسیده است.

ارسال نظر