کد خبر : 39455

قیمت صادرات پلی اتیلن ترفتالات شکست

قیمت صادرات پلی اتیلن ترفتالات شکست

پتروتحلیل- قیمت پلی اتیلن ترفتالات با توجه به کاهش قیمت منواتیلن گلایکول در بازار چین در هفته جاری اندکی افت کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، به این ترتیب قیمت صادرات پلی اتیلن ترفتالات شکست و به کمتر از ۱۰۰۰ دلار در هر تن برای اولین بار از قبل از تعطیلات سال نوی چینی رسید.

قیمت پلی اتیلن صادراتی ۹۸۰ تا ۱۰۱۵ دلار در هر تن فوب چین به صورت نقدی گزارش شده که در بازه پایینی ۳۵ دلار و در بازه بالایی هم ۱۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.

یک تاجر مستقر در شانگهای گفت: بازارهای صادراتی ضعیف است، در حالی که ما انتظار داریم بازار محلی با توجه به تغییر آب و هوا با بهبود قیمت پلی اتیلن ترفتالات در ماه مارس تا آوریل روبه رو شود.

در همین حال دولت اندونزی ۵ درصد عوارض گمرکی برای واردات پلی اتیلن ترفتالات از چین از اول مارس ۲۰۱۷ وضع کرده است.

در بازار داخلی چین، قیمت پلی اتیلن ترفتالات از ۲۴ تا ۶۲ دلار در هر تن کاهش یافته است. یک تولیدکننده گرید بطری گفت: کاهش هزینه های بالادست سبب کاهش قیمت پلی اتیلن ترفتالات شده است، از سوی دیگر کاهش اخیر قیمت نفت خام نیز فشار بیشتری بر فروشندگان وارد خواهد کرد.

یک تاجر در شانگهای گفت: ما در حال حاضر انتظار شنیدن پیشنهادات قیمتی پایین تری برای منواتیلن گلایکول و اسیدترفتالیک داریم.

در همین حال تقاضا محدود است و خریدهای فوری در حال انجام شدن است. بازیکنان بازار معتقدند؛ قیمت پلی اتیلن ترفتالات هنوز برای کاهش نسبت به بازارهای بالاست جا دارد.

انتظار می رود افت قیمت ها در کوتاه مدت در بازار پلی اتیلن ترفتالات ادامه داشته باشد. در همین حال قیمت اسیدترفتالیک با کاهش ۲۵ دلاری به ۶۵۰ دلار در هر تن سی اف آر چین رسید.

قیمت منواتیلن گلایکول هم ۲۰ تا ۲۵ دلار در هر تن افت کرد و در هفته جاری به ۷۹۵ دلار در هر تن سی اف آر چین رسید.

پارازایلین

ارسال نظر