کد خبر : 39513

افزایش صادرات نفت خام آمریکا در ماه فوریه

پتروتحلیل- میانگین صادرات نفت خام آمریکا در فوریه سال جاری حدود ۱/۱ میلیون بشکه درروز افزایش یافت که این رقم حدود ۳۷۰ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه پیش از آن بود.

بر اساس آمارهای رسمی منتشره این کشور، میزان واردات نفت خام چین از ایالات متحده طی دوره یاد شده به ۳۴۲ هزار بشکه در روز و میزان واردات نفت خام کانادا از این کشور به ۲۴۴ هزار بشکه در روز رسید.

بر پایه این گزارش در فوریه گذشته در منطقه آسیا -اقیانوسیه میزان واردات نفتخام کشورهای ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور از ایالات متحده به ترتیب به حدود ۴۳،۴۶ و۷۲ هزار بشکه در روز بالغ شد. گفتنی است انواع نفت خام های صادراتی ایالات متحده به سه دسته تفکیک شده اند، به طوری که این نفت خام ها را به نفت خام با درجه API برابر با ۲۵ ،کمتر از ۲۵ یا بالای ۲۵ ونیز میعانات گازی که کلا" از گاز طبیعی مشتق می شوند، تقسیم کرده اند.

میزان واردات نفت خام دیگر مناطق نظیرانگلیس ، هلند و جزیره کارائیب از ایالات متحده طی ماه فوریه به ترتیب به ۳۱ ،۶۷ و۳۸ هزار بشکه در روز رسید. اززمان باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا یعنی دسامبر ۲۰۱۵ تحریم های ۴۰ ساله نفتی این کشور لغو شد. بعد از آن میانگین صادرات نفت خام امریکا در سال ۲۰۱۶ به حدود ۵۲۰ هزار بشکه در روز رسید که ازا ین رقم حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز آن به کانادا صادر شد.

ارسال نظر