کد خبر : 39418

پیش بینی افزایش تولید نفت خام آمریکا

پتروتحلیل- اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) برآورد خود از میزان تولید نفت این کشور در سال ۲۰۱۸ را با ۲۰۰ هزار بشکه درروز افزایش برابر با ۹/۷۳ میلیون بشکه درروز اعلام کرد.

براساس گزارش ماهانه چشم انداز کوتاه مدت انرژی EIA، پیش بینی می شود میزان تولید نفت خام امریکا در سال جاری با ۲۳۰ هزار بشکه درروز افزایش نسبت به برآورد قبلی به حدود ۹/۲۱ میلیون بشکه درروز بالغ شود.

برپایه این گزارش، با توجه به افزایش قیمتهای نفت به سطح بالای ۵۰ دلار در هر بشکه و صرفه اقتصادی برای بسیاری از تولید کنندگان نفتی خصوصا منطقه پرمین در غرب تگزاس ونیز مناطق شرقی مکزیک ، تعداد دکلهای حفاری فعال نفت بدون هیچ نقصانی نسبت به تعداد قبلی ، همچنان ثابت باقی خواهد ماند.

بنابراعلام EIA، علائمی مبنی بر ایجاد تعادل بین عرضه وتقاضای جهانی نفت در اوایل سال ۲۰۱۷ به چشم می خورد که بر این اساس پیش بینی می شود ظرف دو سال آینده یک تعادل نسبی در بازار جهانی نفت حاکم شود .

در گزارش یاد شده، میانگین افزایش سطح ذخیره سازی های نفتی جهان طی سالهای ۲۰۱۷ و۲۰۱۸ به ترتیب ۱۰۰ و۲۰۰ هزار بشکه درروز عنوان شده است.

میانگین قیمت نفت خام برنت نیز بدون هیچ تغییری نسبت به برآورد قبلی حدود ۵۵ دلار درهربشکه برای سال جاری و۵۷ دلار برای سال آینده پیش بینی شده است .همچنین، برای دوره یاد شده میانگین قیمت نفت خام WTI حدود یک دلار کمتر از قیمت نفت خام برنت اعلام شده است.

ارسال نظر