کد خبر : 39447

آتش بس شکننده تولیدکننده ها و صادرکنندگان نفتی

پتروتحلیل- یک مقام ارشد رسمی بخش انرژی عربستان به شرکت های مستقل برتر نفتی ایالات متحده در جلسه ای پشت درهای بسته اعلام کرده که آن ها نباید فرض کنند که اوپک محدودیت های تولید را به منظور جبران افزایش تولید میادین نفت شیل ایالات متحده تمدید خواهد کرد.

تولید کنندگان نفتی به رهبری عربستان و نیز صادرکنندگان برتر غیراوپک با تولیدکنندگان نفت شیل بعد از دو سال جنگ قیمت که تعداد زیادی از تولیدکنندگان نفت شیل را به حاشیه سوق داد، در وضعیت آتش بس شکننده ای قرار دارند.

عربستان و روسیه در اواخر سال ۲۰۱۶ پیشتاز توافق نامه ای برای محدودکردن تولید نفت خام شدند تا به مازاد عرضه ای که قیمت های نفت خام را به پائین ترین سطح در ۱۲ سال اخیر رسانده بود پایان دهند. نتیجه افزایش در قیمت های نفت ممکن است تولید کنندگان نفت شیل را برای دور جدیدی از افزایش تولید تحریک نماید، همان گونه که در طول هفته جاری برنامه رشد تولید جاه طلبانه ای را در سراسر ایالات متحده تعیین کرده اند.

در سخنرانی که در هوستون برگزار شد، وزیر انرژی عربستان، خالد الفالح، اظهار کرد که محلی برای سواری رایگان تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا از برگشت قیمت ها وجود ندارد. یکی از مشاوران صنعت نفت اعلام کرده است که اوپک مسئولیت افزایش تولید نفت شیل آمریکا را نخواهد پذیرفت.

وی اظهار داشت که ما و سایر تولیدکنندگان شیل نباید فرض کنیم که اوپک به طور خودکار کاهش تولید خود را تمدید می کند. دولت آمریکا انتظار دارد که تولید نفت این کشور در سال ۲۰۱۷ به میزان ۳۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد، عمدتاً از نفت خام شیل، اما بعضی از تحلیل گران و تولیدکنندگان پیش بینی می کنند که مقدار افزایش می تواند بیش از دو برابر این رقم باشد. نشست بعدی اوپک برای بحث درباره سیاست عرضه در روز ۲۵ ماه مه در وین است و انتظار می رود که در این نشست در مورد تمدید محدودیت تولید اعمال شده از اول ژانویه تصمیم گیری کنند.

ارسال نظر