کد خبر : 39400

خریداران نفت خام در انتظار اعلام قیمت های رسمی قطر و عراق

پتروتحلیل- خریداران برای سنجش ارزیابی نفت خام متوسط، سنگین و ترش در انتظار اعلام قیمت های رسمی قطر و عراق هستند.

معامله گران اظهار داشته اند که انتظار دارند تقاضا برای محموله های خلیج فارس جهت بارگیری در ماه مه با وجود در جریان بودن عملیات تعمیرات و نگهداری پالایشگاه ها در سطح ملایم خود باقی بماند.

نفت خام سبک و ترش مانند نفت خام Murban ابوظبی با وجود عرضه کافی و سود پالایشی ضعیف تر برای فرآورده های سبک ممکن است تحت فشار بیشتری قرار گیرد.

در چند هفته گذشته کرک های فرآورده های نفت گاز، سوخت جت و نفت سفید در منطقه آسیا - اقیانوسیه بطور قابل قبولی باثبات بوده است ولی فرآورده های نفتا و بنزین به میزان معتنابهی در هفته گذشته تضعیف شده بود.

در معاملات بازار سنگاپور، شرکت BP دو محموله partial نفت دبی برای برداشت در ماه مه از شرکت های Reliance و Chinaoil خریداری نمود.

شرکت Vitol نیز یک محموله partial دبی برای بارگیری ماه مه از Reliance خریداری کرد. همچنین شرکت BP پیشنهاد خرید محموله های متوسط ترش Upper Zakum برای بارگیری در ماه مه را با دیسکانت ۲۰ سنت برای هر بشکه در معاملات بازار سنگاپور ارائه کرده است.

در ماه گذشته نفت خام Upper Zakum با حق مرغوبیت ۱۰ سنت برای هر بشکه نسبت به قیمت های OSP مورد معامله قرار گرفت. EFS برنت/ دوبی برای ماه مه به ۱/۵۵ دلار برای هر بشکه رسید که نسبت به ۱/۵۳ دلار معاملات روز قبل تغییر چندانی نداشت. EFS برای ماه ژوئن نیز ۱/۷۸ دلار در هر بشکه بود.

ارسال نظر