کد خبر : 34652

اصلاح قیمت های پلی استایرن هند با توجه به کاهش تقاضا در ترکیه

اصلاح قیمت های پلی استایرن هند با توجه به کاهش تقاضا در ترکیه

پتروتحلیل-معامله کنندگان در تیکه گزارش داده اند که قیمت های پلی استایرن هند در این هفته شاهد کاهش بوده اند. دلیل اصلی در پس این اصلاح قیمت عدم تمایل به خرید این محموله هاست زیرا در دو ماه گذشه قیمت های آن ها بطور ثابت افزایش یافته است.

به گزارش «پتروتحلیل»، از این رو قیمت های پلی استایرن از هند به صورت (CFR، مشمول ۳ درصد عوارض گمرکی) برای پلی استایرن معمولی در رقم ۱۳۳۰ دلار و برای پلی استایرن مقاوم در رقم ۱۳۸۰ دلار در هر تن قرار دارد. این قیمت ها کاهش ۳۰ دلاری در هر تن را برای هر دوی این محصولات نشان می دهد. کارگزار یک عرضه کننده هندی تأیید کرده است: «به سبب کم رقبتی جزئی مشاهده شده در آسیا برای خرید باتوجه به کاهش قمیت های استایرن، سیاست های قیمت گذاری ما در این هفته نسبتا از انعطاف پذیری برخوردار است.»

این تاجر استدلال کرده است: باتوجه به وضعیت متعادل تقاضا در ترکیه و آسیا احتمال می رود قیمت های پلی استایرن شاهد افزایش بیشتری نباشند، در حالیکه اگر تاجران در انبارسازی مجدد محصولات دوباره موضع محتاطانه بگیرند، عرضه باز هم در ماه جوئن کاهش خواهد یافت.

قیمت های استایرن (از صنایع بالادستی) در بازار نقدی کره جنوبی به صورت (FOB) در پایان این هفته در حدود ۱۰۷۵ دلار در هر تن گزارش شده است. اگرچه قیمت های مونومر اخیراً تا حدودی کاهش قیمت خود را جبران کرده و بالا رفته است، قیمت های استایرن در این منطقه در روزهای پیشین ماه آوریل کاهش یافته و ۲۵ دلار در هر تن پایین تر از قیمت های این محصول در اوایل این ماه قرار دارند.

ارسال نظر