کد خبر : 33561

پیش بینی ها از بازار ظروف یک بار مصرف

پیش بینی ها از بازار ظروف یک بار مصرف

پتروتحلیل- معامله کنندگان در بازار پلی استایرن ترکیه عرضه پایین این محصول برای تحویل فوری مخصوصا برای پلی استایرن معمولی را گزارش کرده اند.

به گزارش «پتروتحلیل»، متعاقبا بازار توزیع در این هفته شاهد افزایش قیمت ها بود. این روند افزایشی به بالا رفتن قیمت ها در بازار واردات و همین طور امتناع توزیع کنندگان در ماه های گذشته از واردات این محصول در حجم زیاد برای متعادل کردن بازار به سبب پایین بودن تقاضا، مرتبط است.

قیمت های پلی استایرن معمولی در بازار داخلی ترکیه به صورت (ex-warehouse، شامل مالیات بر ارزش افزوده) غالبا بین ۱۴۸۰ تا ۱۵۱۵ دلار در هر تن قرار دارند. در مقایسه با هفته گذشته رقم ۱۴۵۰ دلار در هر تن نسبتا در این بازار دیده نشد. طبق داده های شاخص قیمت پایگاه تحلیلی ChemObris در این بازار از اواسط ماه فوریه پلی استایرن مقاوم نسبت به پلی استایرن معمولی با قیمت پایین تری معامله شده است.

یک سازنده محصولات نهایی گزارش داده است: «باتوجه به اینکه فروشندگان به منظور جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت ها در ماه های اخیر محصولات زیادی را به بازار نیاورده اند، عرضه محصولات پایین است. در حال حاضر آن ها موضع محکم تری بر قیمت های خود دارند. به نظر می رسد قیمت ها در ماه مارس شاهد افزایش بیشتری باشند.»

یک تاجر پیش بینی کرده قیمت ها در ماه آتی افزایش یابند و پایین بودن عرضه و بالا رفتن قیمت های استایرن را دلیل این امر بیان کرده است. این تاجر استدلال کرده است: «توزیع کنندگان هنوز سطح ذخیره محصولاتشان را محدود نگه داشته اند که موجب شده است ما به این نتیجه برسیم که عرضه این محصول در کوتاه مدت افزایش نخواهد یافت.» قیمت های استایرن وارداتی از کره جنوبی به صورت (FOB) در بازار نقدی با افزایش ۷۵ دلاری از آغاز ماه فوریه در پایان هفته گذشته به بالاتر از مرز ۱۰۰۰ دلار در هر تن رسیده است.

یک توزیع کننده اظهار داشته است: «تولید کننده کره ایِ ما قادر به عرضه پلی استایرن معمولی نبوده و ما پیشنهادهایی که برای پلی استایرن مقاوم دریافت کرده ایم بطور ماهیانه افزایش یافته است. به گزارش «پتروتحلیل»، پلی استایرن نگهداری شده در داخل بطور چشمگیری افزایش یافته و دلیل این مسئله پایین بودن عرضه بوده است. عرضه پلی استایرن معمولی پایین است اما به لطف محصولات مالزیایی عرضه پلی استایرن مقاوم محدودیت کمتری دارد.»

برخی از سازندگان محصولات نهایی با توجه به مشکلات گردش پول و مسائل سیاسی افزایش چشمگیری را برای قیمت های پلی استایرن پیش بینی نمی کنند. یک خریدار گفته است: «ما باتوجه به اینکه در هفته های اخیر محصولات زیادی را خریداری نکرده ایم، به زودی نیاز خود را برای پلی استایرن بنابر سفارشات محصولات نهایی برطرف خواهیم کرد.»

ارسال نظر