کد خبر : 33047

بازی نفت با پلی استایرن

بازی نفت با پلی استایرن

پتروتحلیل- هفته گذشت در چین پیش از تعطیلات سال نو و باتوجه به اینکه اکثر معامله کنندگان خریدهای پیش از تعطیلات خود را انجام داده بودند، قیمت های پلی استایرن غالبا روندی ثابت را دنبال کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار خوراک پتروشیمی ها، با توجه به بالا رفتن قیمت های نفت خام که در حال حاضر بالاتر از مرز ۳۰ دلار در هر بشکه قرار دارند، قیمت های استایرن وارداتی از کره جنوبی به صورت (FOB) افزایش هفتگی را تجربه کردند. یکی از تولیدکنندگان تایوانی گزارش داده است: «قیمت های پلی استایرن در این هفته غالبا ثابت بودند و تعداد استعلام قیمت ها کم بوده است زیرا اکثر معامله کنندگان به تعطیلات سال نو رفته اند. تعداد قراردادهای منعقد شده هنوز محدود است. ما آمادگی مذاکره بر سر قیمت ها را داریم. خط تولید پلی استایرن معمولی ما که قابلیت تولید ۵۰۰۰۰ تن در سال را دارد با ظرفیت ۹۰ تا ۹۵ درصد در حال فعالیت است اما واحد تولید پلی استایرن مقاوم با قابلیت تولید ۵۰۰۰۰ تن در سال در حال حاضر تعطیل و تحت فعالیت های حفظ و نگهداری است و طبق برنامه ریزی ها در اواسط ماه فوریه فعالیت خود را از سر می گیرد. ما امیدواریم بعد از تعطیلات وضعیت تقاضا بهبود یابد اما دورنمای پس از تعطیلات در این بازار تا حد زیادی به نوسانات قیمت های نفت خام وابسته است.»

در همین حال قیمت های پلی استایرن معمولی وارداتی از منابع مشمول و غیر مشمول عوارض گمرکی به چین به صورت(CFR)/هنگ کنگ (FCA) بدون تغییر در بازه بالایی و با افزایش در بازه پایینی در رقم ۱۰۶۰ دلار در هر تن گزارش شده است. در این میان قیمت های پلی استایرن مقاوم وارداتی با شرایط فروش یکسان بدون تغییر بوده و یا با افزایش ۲۰ دلاری بین ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار در هر تن گزارش شده است. این هفته در بازار داخلی چین، قیمت های بدون تغییر بوده و یا بین ۵۰ تا ۲۰۰ یوآن (۸ تا ۳۰ دلار) افزایش داشتند اما فروشندگان گفته اند که آنها برای منعقد کردن قرارداد حاضر به تخصیص تخفیف نیز هستند.

معامله کنندگان پلی استایرن پیش بینی می کنند بر اساس تجربیات گذشته پس از تعطیلات تقاضا در این بازار افزایش یابد و برخی معامله کنندگان همچنان به این مسئله اشاره می کنند که در روزهای آتی تحولات بازارهای نفت خام، روند قیمتی بازار پلی استایرن را مشخص خواهد کرد. معامله کنندگان به دقت وضعیت بازارهای انرژی را زیر نظر داشته تا پس از تعطیلات بر اساس آن در مورد مواضع خود در بازار پلی استایرن تصمیم گیری کنند.

در همین حال باتوجه به فرارسیدن تعطیلان سال نو در چین، تحلیل های هفتگی بازار پلی استایرن چین از هفتم تا دوازدهم فوریه متوقف خواهد شد.

ارسال نظر